hero image

10 Forma-1-es pilóta, akiknek lejár a szerződésük a szezon végén

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Amikor Ricciardónak még nagyon ment az F1-ben

FORMA-1

Videón Jenson Button megdöbbentő hibája a Kínai Nagydíjról

FORMA-1

Óriási pofont kapott a két McLaren a Kínai Nagydíjon

FORMA-1

Videón Verstappen egészen hihetetlen F1-es startja 19 évesen a Kínai Nagydíjról

Motorsport.hu
2022/04/06 16:03
Benne van a pakliban, hogy komolyabban átalakulnak a csapatok felállásai a 2023-as szezonra, a WTF1 pedig összegyűjtötte, hogy ki az a 10 versenyző, akiknek az idei szezon végén lejár a szerződésük.

Bár történt néhány szerződéshosszabbítás a Forma-1-ben az utóbbi időben, elég csak Lando Norrisra vagy Max Verstappenre gondolni, így is bőven vannak olyan pilóták, akiknek az idei év végén lejár jelenlegi kontraktusuk – a WTF1 pedig össze is gyűjtötte, hogy kik ők.

A topcsapatoknál sem kizárható, hogy történik pilótacsere, ugyanis Sergio Perez szerződését csak egy évvel hosszabbította meg a Red Bull, így fontos kérdés, hogy a mexikóinak sikerül-e javítania tavalyi teljesítményét: az kétségtelen, hogy idén jobban kezdett, mint tavaly.

A Ferrarinál Carlos Sainz szerződése jár le decemberben, viszont jelen állás szerint az a papírforma, hogy hosszabbítani fog. Hasonló a helyzet a másik spanyolnál, Fernando Alonsónál is, aki nemrég azt mondta, még 2-3 évig maradna a sportban.

A 34 éves Vettel esetében már több lehet a kétely, hiszen az Aston Martin kocsija egyáltalán nem versenyképes idén, és a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is megkérdőjelezte a négyszeres világbajnok motivációját.

Pierre Gasly és Cunoda Júki szerződése is lejár, viszont míg előbbi esetében az a legfőbb kérdés, hogy újra esélyt ad-e neki a Red Bull, addig Cunoda ha nem villant idén, elvesztheti az ülését az egyik, jelenleg az F2-ben versenyző Red Bull-junior „jóvoltából”.

Rajtuk kívül a két Williams-pilótának, Nicholas Latifinek és Alex Albonnak, valamint a Haas versenyzőjének, Mick Schumachernek jár le a szerződése év végén, közülük most a német lehet a legnyugodtabb, hiszen a Haas jóval versenyképesebb, mint az utóbbi években volt.