George Russell számára már emiatt megérhette a Mercedeshez szerződnie, mert egy több mint legendás autót vezethetett Imola előtt.

Kerek 100 évvel ezelőtt látott napvilágot az akkori kor egyik legmodernebb versenyautója. Akkoriban még csak 1924-et írtunk, és az F1 sem létezett, mely évtizedekkel később, 1950-ben indult útjára, és azóta egyetlen olyan esztendő sem volt, amikor ne rendeztek volna futamot a kategóriában.

A 2 literes Mercedes 1924 Targa Florio értéke felbecsülhetetlen, és már akkoriban is felhívta magára a figyelmet. Rendkívül modern és erős volt, nem beszélve a tempóról, Nehéz szavakat találni erre a tervezésre, egy igazi mestermű, ami ebben a modern időszakban még inkább kimagaslik a tömegből.

Nem volt olyan évtized, amikor a megjelenésével ne keltett volna feltűnést, de mint minden versenyautó, őt is garázsba tették egy időre. Mindig jöttek újabb és újabb verziók, amik általában messze megelőzték az elődjüket, többek között tempóban is. Akkoriban azonban 100 km/óra felett száguldani egészen más élmény volt.

Ráadásul itt gyakorlatilag semmi nem védte meg a versenyzőket, így Russellnek ezúttal valami egészen különleges élményben lehetett része. Imola előtt vezethette ezt a fantasztikus Mercedest, amihez csak kevés embernek volt szerencséje a hosszú évtizedek alatt, és a 100. évfordulónál nincs egyedibb.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL