Robert Kubica nagy valószínűséggel a Ferrari versenyzője lett volna, ha nincs az a bizonyos súlyos ralibalesete.

Robert Kubica hatalmas tehetségnek számított a Forma-1-ben, ami miatt rengeteg lengyelt vonzott a pályákra. 2006-ban mutatkozott be az F1-ben, és hamar látni lehetett, hogy szép pályafutás állhat előtte, de minden másképpen alakult.

A 2007-es és a 2008-as idény során is többször fel tudta magára hívni a figyelmet. Sőt, 2008-ban a negyedik helyen végzett a szezonban, ami egyúttal a legjobb idénye volt, majd amikor már úgy tűnt, hogy a Ferrarihoz került, történt valami egészen váratlan.

A 2011-es idény előtt ugyanis súlyos rali-balesetet szenvedett, mely kis híján az életébe került. Csodával határos módon túlélte az incidenst, viszont ott, azon a ponton az F1-es pályafutása kisiklott az összeroncsolódott keze. Ezzel elvesztette azt a lehetőséget is, hogy a Ferrari versenyzője legyen, és óriási összegeket keressen Maranellóban.

Ugyan 2019-ben közel 10 év kihagyás után visszatért, majd 2021-ben ismét rajthoz állt az F1-ben, már nem tudta azt a teljesítményt hozni, mint a sérülése előtt. Még mindig csak 39 éves, és valószínűleg jelenleg is a Forma-1-ben szerepelne, ha nincs a ralis balesete, ami után még visszaült pár versenyre, és más kategóriákban is vezetett.

16 éve ezen a hétvégén duplán örülhetett Bahreinben, mert megszerezte pályafutása első és egyben utolsó rajtelsőségét, míg a versenyen dobogós lett a BMW-Sauberrel. Csak Felipe Massa és Kimi Räikkönen tudta megelőzni, akik akkoriban a Ferrarinak versenyeztek.

Ez volt Massa pályafutása 6. győzelme, míg Räikkönen 50. alkalommal volt dobogós. A BMW motorgyártóként 33. rajtelsőségét ünnepelhette, és mai napig az az utolsó is. Csapatként pedig az első ilyen sikerük volt a száguldó cirkuszban, majd röviddel ezután kiszálltak a gazdasági világválság miatt.  

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL