Japán mindig is híres volt arról, hogy imádja a Forma-1-et, és köszönhetően a Hondának is, sok sikert élhettek meg a McLarennel közösen. Később a Hondának saját csapata is lett, akárcsak a Toyotának, majd a gazdasági világválság miatt kiszálltak. A japán F1-es pilótákról sem feledkezhetünk meg, mindannyian letették a névjegyüket.
Aguri Suzuki mai napig az egyik kedvence Japánnak, aki 1988 és 1995 között volt tagja a mezőnynek. Összesen 88 nagydíjon és 65 startnál lehetett ott, amire büszke lehet, mert éveken át versenyezhetett. A Larrousse, Zakspeed, Footwork, Jordan és a Ligier volt a csapata, mialatt egyetlen egy dobogós helyezése volt.
A sors furcsa fintora, hogy azt a bizonyos dobogót Japánban hozta össze 1990-ben a Larrousse volánja mögött, amit egy V12-es Lamborghini motor keltett életre. Ezen kívül csak pár pontszerzése, és rengeteg kiesése volt. 1991-ben például egyetlen egy futamot ért célba, de akkor 6. lett, rögtön az évadnyitó amerikai versenyen.
Összesen 40x esett ki, tehát a futamok több mint 62 százalékát nem fejezte be, ami drasztikus mérleg, bár akkoriban az F1 messze nem volt olyan megbízható, mint manapság. A technika is sokat fejlődött az évek alatt, míg azokban az időkben elképzelhetetlen volt, hogy hosszú versenyeken keresztül ne legyen nagyobb gond.
1990-ben, a Japán Nagydíjon azonban kijött Agurinak a lépés a Lola-Lamborghinivel, hiába lett csak 10. az időmérő edzésen. A futamon szinte minden körülmény őt segítette, és végül harmadik lett Nelson Piquet, valamint Roberto Moreno mögött, akik brazil duóként versenyeztek a Benetton-Fordnál.