Romain Grosjean erősen megosztotta a Forma-1 nézőinek véleményét. Voltak, akik szerint jobb pilóta volt annál, mint aminek tartották, míg mások messze nem adtak volna neki ennyi lehetőséget. Ami biztosnak tűnik, számára már aligha van visszaút, több mint 4 éve nem tagja a mezőnynek.
Érdekesen indult a pályafutása, amikor 2009-en lehetőséget kapott a legnagyobb kategóriában. A szezon második felében ülhetett autóba az Európa Nagydíjon a gyári Renault színeiben, miután a szingapúri crashgate után Nelson Piquet kikerült a száguldó cirkuszból, és gyorsan kellett valaki a helyére.
2010-ben már nem állt rajthoz, és 2011-ben is csak az évad utolsó két versenyén jutott tesztlehetőséghez, majd a Renault-ból lett Lotus autót adott neki. Háromszor állt fel a dobogóra, de a kiesések miatt csak 8. lett a bajnokság végén, míg a 2013-as idényben már rendszeresebb szereplője volt a dobogónak.
Annál jobb éve nem is volt, és sok kritikát kapott a balesetei miatt, majd a Haashoz került 2016-tól, ahol a tapasztalatára építettek. Összesen öt szezont húzhatott le az amerikai istállóval, és amikor úgy tűnt, elküldik, rendre hosszabbítottak vele, ami szépen termelt a konyhájára, sok millió eurót keresett ezzel.
F1-es pályafutása végén volt egy nagyon súlyos balesete Bahreinben, ami kis híján az életébe kerülhetett volna. Félő volt, hogy nem tud kikászálódni időben a lángokba borult autójából, és noha súlyosan megégtek a kezei, nagyobb baja nem lett. A ma 38 éves Grosjean 10 dobogóval, 179 nagydíjjal és 50 kieséssel a neve mellett búcsúzott.