hero image
dppi

57 éve ezen a napon halt meg a Ferrari szörnyű balesetet szenvedett pilótája

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Centiken múlt az év legbrutálisabb balesete az F2-ben (videó)

FORMA-1

Videón Hamilton szárnyalása a Monacói Nagydíj első szabadedzéséről (videó)

FORMA-1

Eddig nem látott felvételek jelentek meg Vettel körözgetéséről Senna McLarenjével

FORMA-1

Videón Verstappen látványos monacói csattanása a Red Bullal

Motorsport.hu
2024/05/10 15:40
57 éve ezen a napon adta fel harcot a Ferrari F1-es pilótája, aki Monacóban, a Monacói Nagydíjon szenvedett halálos kimenetelű balesetet.
Ajánlott Lewis Hamilton full trendin jelent meg Monacóban

Egy újabb versenyző, aki talán még ma is élne, ha ideje korán nem ragadja el a halál. Lorenzo Bandini ünnepelt olasz pilóta volt, aki egy nagyon veszélyes időszakban tette próbára magát a Forma-1-ben, ugyanis 1961 és 1967 között versenyzett a legnagyobb kategóriában, aminél mai napig nincs feljebb.

Az 1961-es Belga Nagydíjon debütált a Cooper színeiben, ahol egy Maseratit vezethetett. Ugyan nem voltak sikeresek ezek a futamok számára, a Ferrari hamar felfigyelt a fiatal versenyző tehetségére, és úgy döntött, szerződteti. Emiatt az 1962-es Monacói Nagydíjon már egy Ferrarit vezethetett az olasz, akinek ezzel egy nagy álma valósulhatott meg.

Egy évvel később Monacóban a BRM-mel indult, majd még abban az évben Olaszországtól kezdődően visszaült a Ferrariba. Ezt követően egészen a pályafutása végéig vezethetett a legendás márkának, aminek egy tragikus baleset vetett véget, egészen pontosan 57 évvel ezelőtt ezen a napon.

Az első sorból rajtolt az olasz, de valami nem stimmelt, mert folyt a Ferrariból az olaj. Többek emiatt feladták a versenyt, amit nem intettek le, majd a 82. körben az alagút utáni lassítóban Bandini autója is megcsúszott, és a szalmabáláknak ütközött. Akkoriban kezdetleges volt a pilóták védelme, hiába zajlottak az események már 17 éve az F1-ben.

Három percen át küzdöttek azért, hogy Bandinit valahogyan kiszabadítsák a lángoló roncsból, miközben a televízió mindent közvetített. Ez a 3 perc túl hosszú volt odabent, harmadfokú égési sérüléseket szenvedett a versenyző, testének 70%-a megégett, majd három nappal később az őt ápoló kórházban elhunyt, feladta a szervezete a harcot. A Ferrari versenyzőjének temetésén több mint 100 ezer ember volt jelen, ami akkoriban is felfoghatatlanul nagy tömeg volt.