hero image

A barcelonai pálya végre meglépheti ezt a régóta vágyott változtatást

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Vettel újabb drámája Verstappen ellen a Japán Nagydíjról (videó)

FORMA-1

Helmut Markót Carlos Sainz Red Bull-os esélyeiről kérdezték

FORMA-1

Amikor Lewis Hamilton full laza a Mercedesnél

FORMA-1

Az F1 ígéri: 2026-ban bivalyerős, de nehezebben vezethető és könnyebb autók jönnek

Motorsport.hu
2022/12/14 12:23
A hírek szerint a Circuit de Catalunya üzemeltetői fel szeretnék ajánlani a Forma–1-nek azt a lehetőséget, hogy a jövőbeli futamok esetében a mezőnynek ne kelljen használnia az utolsó kanyar előtti lassú sikánt.
Ajánlott Az F1 ígéri: 2026-ban bivalyerős, de nehezebben vezethető és könnyebb autók jönnek

Az említett sikán 2007-ben került be a barcelonai pálya vonalvezetésébe, és elsősorban biztonsági okok álltak a háttérben, mert a kombináció nélkül két gyors jobbossal lehetett ráfordulni a célegyenesre, aminek megvoltak a maga veszélyei.

A sikánnal ugyan jelentősen sikerült lassítani azt a részt, de a módosítás nem igazán nyerte el a mezőny tetszését. Ennek köszönhetően évről évre előkerült az a téma, hogy talán érdemes lenne kivenni, és inkább visszaállni a korábban használt nyomvonalra, amely sokkal kevésbé töri meg a kör ritmusát.

Barcelonában mindig is elég nehéz volt előzni, és ebből a szempontból a sikán sem feltétlenül segített, így például korábban George Russell és Carlos Sainz is elmondta, hogy érdemes lenne megfontolni annak kivételét.

A gond azonban az, hogy jelenleg kizárólag a sikános vonalvezetés rendelkezik az FIA 1-es biztonsági minősítésével, ami azt jelenti, hogy mindenképpen változtatásokra lenne szükség a bukóterek esetében, ha az F1 a 90-es években és 2000-es évek elején használt változaton akarja megrendezni a futamát.

Az aszfaltcsík üzemeltetői a RaceFansnek azonban most elmondták, hogy meg szeretnék kérni arra az FIA-t, hogy mindkét lehetséges nyomvonalat homologizálják, így a promóter eldönthetné, melyiken akarja megrendezni a viadalt.

Ennek fényében pedig kisebb módosításokat is elvégeznek majd a mostani 13-as és 16-os kanyar kijáratánál, hogy az autók a sikán nélkül is biztonságosan vehessék be azokat. Továbbá az 1-es kanyar bukóterét is kibővítik, mivel oda az autók ezáltal jóval komolyabb tempóval érkeznének meg.

Egyelőre tehát nem tudni, mi lesz az idei Spanyol Nagydíjon használt pontos vonalvezetés, de az F1-es pilóták legnagyobb része minden bizonnyal örömmel fogadná, ha kivennék a sikánt, mert azzal egy jóval lendületesebb és ritmusosabb harmadik szektor jönne létre, miközben talán az előzési lehetőségek is növekednének.