2005-ben Robert Kubica Trevor Carlin csapatában vehetett részt a legendás makaói viadalon, és csak egy hajszállal maradt le a győzelemről. A csapatfőnök pedig már ekkor érezte, hogy a lengyelből nagy pilóta lehet.

Kubica az idei szezonzáró helyszínén még beülhetett az Alfa Romeo autójába, de hogy jövőre is része lesz-e a csapatnak, azt egyelőre még nem lehet tudni. A 38 éves versenyző mögött már eseménydús karrier áll, de F1-es álmait a 2011-es ralibalesete szinte teljesen kettétörte.

Carlin, aki a Formula 3-ban dolgozott együtt Kubicával, nemrég a Skynak mesélt arról, milyen volt a közös munka a hatalmas tehetségnek kikiáltott pilótával. „Micsoda tragédia. Karrierje csúcsán volt, és készen állt mindenre.”

„A nagycsapatok érdeklődést mutattak iránta. Szóval készen állt az ugrásra egy futamgyőztes istállóhoz. Aztán viszont jött ez a buta baleset. Mindez azonban jól összefoglalja, milyen ember: imád versenyezni, nem akarja abbahagyni.”

„Ha azonban ma megkérdeznénk róla, biztosan azt mondaná, hogy semmin sem akar változtatni.” Carlin, aki több sorozatban is aktív csapatával, 2005-ben figyelt fel Kubica tehetségére. Akkor sikerült leigazolnia őt a makaó futamra, ami az F3-ban komoly presztízzsel rendelkezik.

„Tudtuk, hogy Robert volt az egyik legnagyobb tehetség, akit valaha láttunk. Akkor még nem nálunk ment, ellenfelek voltunk. Úgy vélem, miénk volt a jobb autó, de neki így is sikerült megnyernie a bajnoki címet. Lenyűgözött minket.”

A makaói együttműködés tehát ezek után következett. „Abban az évben a Mercedes belépett a Formula 3-ba. Milliókat költöttek egy új motorra. A Honda nem igazán tudta tartani a lépést. Elég frusztráló volt. Az idényünk legjobb versenyét azonban Makaóban futottuk.”

„Bizonyítani akartam, hogy a Carlin és a Honda elég erős a sikerhez. Ehhez viszont meg kellett találnunk a legjobb versenyzőt, ő pedig Robert Kubica volt” – mesélte a szakember. A vágyott győzelem végül mégsem jött nekik össze.

„Három körrel a vége előtt vezettünk, de aztán jött a biztonsági autó. Sajnos az utolsó kör elején a szélárnyék áldozatául estünk, és már nem tudtunk reagálni. Robert így második lett. A Safety Car nélkül győzött volna, de így is nagyszerűen ment.”

„Még mindig emlékszem, hogy Mario Theissen ott állt velünk a bokszfalon. Akkoriban ő volt a BMW vezetője. Látta a versenyt, és egy hónappal később Robert már alá is írt a BMW-hez a Forma–1-ben, szóval mindenki számára jól alakultak a dolgok” – emlékezett vissza a brit.

2006-ban Kubica eleinte tesztpilóta volt, de a Magyar Nagydíjtól kezdve ő vehette át Jacques Villeneuve helyét. 2008-ban aztán futamot nyert Kanadában, és valóban úgy tűnt, hogy ezek után beindulhat a karrierje, hiszen több élcsapat is érdeklődött iránta.

A legtöbb pletyka szerint a Ferrarinál köthetett volna ki Fernando Alonso mellett, ha nem következik be az a tragikus ralibaleset.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL