A sorozatban 2021-ben ugyan bevezették a költségvetési limitet, de az nem terjed ki mindenre, így a versenyzői fizetések is kivételt képeznek alóla, ezért egy istálló papíron annyit fizethet a pilótájának, amennyit csak szeretne.
Emellett a csapatok három legjobban fizetett emberének bére sem kerül a költséglimit alá, Binotto viszont most kifejtette, hogy az alakulatok kezdenek rájönni arra, hogy muszáj lenne az összes kiadást csökkenteni, nem csak az autóval kapcsolatosakat.
„Ez egy olyan téma, amelyről már egy hónapja elkezdtünk beszélni az összes csapat, az F1 és az FIA részvételével” – nyilatkozta Binotto a RacingNews365-nek Monacóban. „Kezdjük megérteni annak a fontosságát, hogy valamilyen formában limitálni tudjuk az összkiadásokat.”
„Itt persze nemcsak az úgynevezett három kulcsfontosságú csapattagról és a pilótákról van szó, hanem a motorokról és az erőforrásokról is, melyek esetében a jövőben szintén érkezik majd a költségsapka.”
Hogy a versenyzők fizetésének maximalizálása hogyan és mikor léphetne életbe, az persze még a jövő zenéje, mivel a megbeszélések még nagyon az elején járnak ezen a téren. A dolgot továbbá az is nehezíti, hogy jelenleg számos hosszú távú, komoly összegekről szóló versenyzői kontraktus van érvényben.
Charles Leclerc és Lando Norris még évekig jelenlegi csapatuknál maradhatnak, ahogyan Max Verstappen is, aki a szezon elején 2028 végéig kötött megaszerződést a Red Bull-lal. „Egyeztetünk róla, de nincs egyértelmű megoldás, főleg a pilóták fizetési sapkája esetében. Most próbáljuk megérteni, merre induljunk el” – tette hozzá a Ferrari csapatfőnöke.
„Rövid távon erre nem fog sor kerülni, mert jelenleg sok érvényes megállapodás meg, melyeket nem lehet csak úgy megszegni. Vannak jogi tényezők, melyeket meg kell értenünk. Azt viszont tudjuk, hogy ez egy fontos lépés lenne, és ugyan időbe fog telni, de végig fogunk menni a folyamaton."