Az eset akkor történt, miután Leclerc a biztonsági autós fázis alatt, ami Lance Stroll autójának megállása miatt indult, a 18. körben kiállt kereket cseréltetni. Leclerc addig Lewis Hamilton mögött volt, azonban végül a Mercedes pilótája megelőzte, mivel a csapata későn szólt neki, hogy „az egyes biztonsági autós vonaltól” növelje a tempót.
A monacói dühösen szólt a rádióba, többek között azt mondta, hogy a csapatnak „ezt korábban kellene jeleznie.” Végül Leclerc a hetedik helyen végzett, csapattársa, Carlos Sainz mögött, mivel a Ferrari versenytempója a keményeken nem bizonyult ideálisnak.
Vasseur a futam utáni sajtótájékoztatón elismerte, hogy „nem volt jó döntés”, de hozzátette, hogy nem akar túl sokat foglalkozni ezzel a konkrét incidenssel: „Valóban, nem volt jó döntés. Ilyenek szoktak történni.”
„Nem ez azonban a fő probléma és szerintem hiba lenne részünkről, ha túlságosan erre koncentrálnánk. Nem akarom azt mondani, hogy részletkérdés, félreértés volt és beszélnünk kell róla. De nem ez volt a fő probléma a hétvégén.”