Gary Anderson meglátása szerint a Scuderia Ferrari teljesen új elülső felfüggesztési rendszert alkalmazott a 2025-ös konstrukción. A Loic Serra által vezetett fejlesztőcsapat döntése nyomán a nyomórudas megoldásról vonórudasra váltottak, ami a műszaki igazgató szerint jelentősen javítja az autó aerodinamikai hatékonyságát és további fejlesztési lehetőségeket nyit meg.
A tengelytáv is változott, hiszen az első kerekek előrébb kerültek, ami nagyobb teret biztosít a légáramlás optimalizálására az oldalsó légbeömlők és a kerekek között. Ez kulcsfontosságú az autó alsó részén keletkező leszorítóerő szempontjából, mivel csökkenti a kerekek által keltett turbulencia negatív hatását.
Az első szárny
Az orrkúp viszonylag széles és szögletes kialakítású az első szárny csatlakozási pontjainál. Ez azonban nem jelent különösebb problémát, mivel a csapat megtartotta a rést az orrkúp és az első szárny legelső eleme között, ami lehetővé teszi a légáramlás felfelé történő vezetését az orr alatt, maximalizálva a padlólemez középső részéhez jutó légáramlás mennyiségét.
Oldalsó légbeömlők és hűtőrendszer
A légbeömlő bemeneti nyílása az előző évhez képest megnövekedett, ami elsősorban a forgalomban történő versenyzés során felmerülő hűtési igények miatt vált szükségessé. Az új kialakítás jobban integrálódik az autó felületébe, ami segít elkerülni a nemkívánatos légörvények kialakulását.
A fordított L-alakú beömlő felső burkolata megmaradt, ám a külső vége most inkább terelőlapátként funkcionál, ami egy örvényt generál az oldalsó légbeömlő felső sarkánál.
A megnövelt hűtőbemenetet nagyobb kilépőnyílásokkal is ki kellett egészíteni, ezért a csapat az Alpine-hoz hasonlóan kis nyílásokat alakított ki a motorfedél gerincén, hogy megfelelő nyomáskülönbséget hozzon létre a hűtőrendszerben.
Az oldaldobozok felső részén kialakított csatorna a 2022-es verzióhoz hasonló megoldást mutat, ami javítja a légáramlást az autó hátsó része felé. Ez segíti mind a hátsó szárny, mind pedig a diffúzor teljesítményét alacsony hasmagasság esetén.
Hátsó felfüggesztés
A hátsó felfüggesztés továbbra is húzórudas kialakítású maradt. A felső lengőkar elülső ága viszonylag alacsonyan helyezkedik el, ami növeli az anti-lift hatást, így fékezéskor alacsonyabban tartja az autó hátsó részét.
Loic Serra szerint az SF-25 alkatrészeinek 99 százaléka új fejlesztés, és bár az autó inkább evolúciós, mint forradalmi fejlesztés eredménye, számos olyan finomítást tartalmaz, ami szabad szemmel nem látható a jelenlegi rendereken és fotókon.
A bahreini előszezoni tesztek tehát izgalmasnak ígérkeznek, bár valószínűleg nem adnak majd egyértelmű képet az erőviszonyokról. A valódi versenyképesség csak egy hónappal később, az ausztrál futamon derül ki, amikor minden csapatnak fel kell fednie a kártyáit.