A motorgyártóknak eredetileg október 15-éig volt lehetőségük arra, hogy jelezzék szándékukat a 2026-os részvétel kapcsán. Ezt a határidőt később azonban kitolták november végéig.
Eddig a pontig azonban csak az Audi, az Alpine (Renault), a Honda, a Mercedes és a Red Bull Powertrains adta be regisztrációját, a Ferrari viszont nem. A RacingNews365 értesülései szerint ennek oka az, hogy az olaszok nem feltétlenül elégedettek azzal, hogy a Red Bull Powertrainst új beszállítóként akarják számontartani, miközben hozzáférésük volt a Honda szellemi tulajdonához.
Ezeket a tulajdonjogokat a Red Bull pedig vissza is szolgáltatta a Hondának, miután kiderült, hogy 2025 után a két cég külön utakon fogja folytatni. Nem véletlen az sem, hogy a japánok nemrég feliratkoztak a 2026-os szabályok iránt érdeklődök listájára, hiszen ez előrevetítheti a gyári visszatérésüket.
A Ferrari problémája azonban azzal van, hogy amennyiben a Red Bull Powertrainst 2026-tól új motorgyártónak ismerik el, akkor ők bizonyos engedményeket kapnak a tesztelések és tesztpadok használata terén, ez pedig értelemszerűen nem tetszik nekik.
A maranellóiak a RacingNews365 kérdésére nem akarták kommentálni a dolgot, de a hírek szerint a Ferrari nem kapott engedélyt a tavaly december 15-én tartott megbeszélésen való részvételre a formális regisztrációjuk hiányában.
Hogy ez pontosan mit jelent a motorszállítók helyzetét tekintve, az egyelőre nem tisztázott, de előbb-utóbb a Ferrarinak is hivatalosan jeleznie kell majd részvételi szándékát, máskülönben még akár bajba is kerülhetnek.