Érdekes magyarázattal állt elő Helmut Marko, miután a világbajnoki pontversenyben immáron vezető Max Verstappen Red Bullján nem működött rendeltetésszerűen a nyitható hátsó szárny a Spanyol Nagydíjon.

A regnáló világbajnok több problémával is szembesült a Forma-1-es barcelonai hétvégén, ennek ellenére behúzta zsinórban harmadik, összességében pedig negyedik idei futamgyőzelmét és átvette a vezetést az összetett pontversenyben a Spanyolországban nullázó Charles Leclerc-től.

A bikások tanácsadója a leintés után elmagyarázta, mi okozta a problémát a holland autójának DRS-vel kapcsolatban, amit a soron következő, Monacói Nagydíjra igyekeznek orvosolni.

„Max második kiesése után mindenki azt mondta, hogy véget ért számunkra a szezon, de én akkor is azt hangsúlyoztam, hogy rengeteg versenyünk van még hátra és vissza fogunk térni“ - nyilatkozta Marko a sajtó munkatársainak Barcelonában.

„Ilyen ütemű fejlesztések mellett nem lehet minden új alkatrészt azonnal mindkét autóra felszerelni, hiszen a konstrukció súlyát csökkentenünk kell“ - fogalmazott a Milton Keynes-i alakulat tanácsadója, elárulva, Sergio Perez és Max Verstappen járgányán két különböző fejlesztésű DRS volt a katalán fővárosban.

„A csökkentett súlyú alkatrészek nem mindig kellőképpen merevek, ez pedig ilyen gondokat okoz, mint ami előfordult Max-szal is vasárnap. Ez egy kötéltánc, de Monacóban óvatosabbak leszünk, két kilóval több vagy kevesebb nem számít Monte-Carlóban“ - magyarázta az osztrák.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL