hero image
dppi

A Forma-1 műszaki igazgatóját nem hatja meg Horner "nyafogása" a költségvetési plafonról

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Centiken múlt az év legbrutálisabb balesete az F2-ben (videó)

FORMA-1

Videón Hamilton szárnyalása a Monacói Nagydíj első szabadedzéséről (videó)

FORMA-1

Eddig nem látott felvételek jelentek meg Vettel körözgetéséről Senna McLarenjével

FORMA-1

Videón Verstappen látványos monacói csattanása a Red Bullal

Motorsport.hu
2023/01/18 14:59
Pat Symondsot elmondása szerint „nem hatja meg”, hogy a csapatok a Forma-1 költségvetési plafonja miatt „nyafognak” – ezzel egyértelműen a Red Bull csapatfőnöke, Christian Hornernek üzenve.
Ajánlott Lewis Hamilton full trendin jelent meg Monacóban

Miután bűnösnek találták őket a 145 millió dolláros költségvetési plafon megsértése miatt Max Verstappen első világbajnoki idényét követően, a Red Bullt hétmillió dolláros bírsággal és a szélcsatornában eltölthető idejük 12 hónapra való 10%-os csökkentésével sújtották.

A Red Bull csapatfőnöke akkor „drákói” büntetésről beszélt, amit a csapat „vonakodva” fogadott el a sportág érdekében, azonban egyben kérte, változtassanak a plafonon, annak emelését kérve, többször is kiemelve, hogy az esetleges balesetek miatt bekövetkező károk javítása hátráltathatja a csapatok fejlesztési képességeit.

A Forma-1 műszaki igazgatója, Pat Symonds azonban nincs meghatódva Horner sirámaitól: „42 évet töltöttem el a Forma-1-ben és mindig volt plafonunk, amit úgy hívtunk, költségvetés. Ez volt az az összeg, amit elkölthettünk.”

„Amikor hallom, hogy egyes emberek nyafognak, hogy »Jajj ne, balesetünk volt, szóval kellene még több pénz«, hát, az én időmben is voltak balesetek. Az egyik évben, nem tudom, hogy melyikben, de a 90-es években, volt egy nagyon jó fejlesztési programunk betervezve, de egymás után jöttek a balesetek.”

„A költségvetési keretünk viszont nem változott, szóval fel kellett hagynunk a fejlesztési programmal, amin éppen dolgoztunk – magyarán, egy kicsit sem hatnak meg az ilyen kérések.”

2022 végén Horner arról nyilatkozott, biztos benne, hogy a Red Bull ezúttal a költségvetési plafon alatt marad: „Ha az idei fejlesztési tempónkat nézem, szerintem a többi csapat jóval több elemet hozott az autóra, mint mi.”

„A balesetek utáni károkat nézve, ami, mondom, pokoli drága és a maga kategóriájának kellene lennie a plafon alatt, ha ezt nézzük idén, néhány közülük nem is a pilóta hibája, és így is Max Verstappen az, aki a legkevesebb kárt tette az autójában, szóval a felhasznált alkatrészek között is az alsó részén vagyunk a mezőnynek.”