A csapat fejlődését jelzi, hogy kifejezetten csalódottak voltak a Miami Nagydíjat követően, miután Valtteri Bottas "csak" a hetedik helyen ért célba. Az istálló az ötödik pozícióban áll a konstruktőrök versenyében, ám ezzel nem elégszenek meg.
Az elmúlt évek kínlódása után a C42 valóban versenyképes konstrukciónak tűnik idén és egyelőre elmondható, hogy a szabályváltozások egyik nagy nyertese a svájci székhelyű alakulat lehet.
A gárda öt futam elteltével 31 pontot gyűjtött, de ez a szám lehetne magasabb is, ha nem akadnának itt-ott megbízhatósági problémáik: Bottas Szaúd-Arábiában feladni kényszerült a versenyt az erőforrás túlmelegedése miatt, Csou-nak pedig egyelőre nem mindig jön ki a lépés.
Hinwilben tisztában vannak azzal, hogy a következő versenyhétvégéken jobban ki kell használniuk a lehetőségeiket, hiszen a szezon ezen pontján máris leszakíthatnák követlen riválisaikat. Nem véletlen, hogy a Spanyol Nagydíjra fejlesztésekkel utaznak el.
Jan Monchaux, az Alfa Romeo technikai igazgatója az Auto Motor und Sportnak kifejtette, a frissítésektől azt remélik, akár az Alpine-t, vagy a McLarent is lehagyhatják, és Frederic Vasseur csapatfőnök is nagy előrelépést vár az újításoktól.
A hinwili alakulat a szezonnyitó óta folyamatosan fejleszti az autóját, Bahreinben a hűtésen volt a hangsúly, majd Dzsiddában a hátsó fékháztetőket és a hátsó felfüggesztést egészítették ki, Imolára pedig átdolgozták az alváz első részét, továbbá megváltoztatták a motorburkolatot és a fékek szellőző nyílását.
Az Alfa Romeo eddigi frissítései bejöttek, a C42-nek jó a tapadása és gyors a nagy sebességű kanyarokban is, nem mellesleg profitál a Ferrari-erőforrás jó teljesítményéből. A konstrukció ráadásul a mezőny legkönnyebb autói közé tartozik, így joggal reménykedhetnek a csapatnál a további sikerekben.