A száguldó cirkusz csapatainak az autófejlesztés során kulcsfontosságú terület a szélcsatornában töltött idő, ezért igyekeznek is minden egyes másodpercet kihasználni a lehető legtöbb hasznos adat begyűjtése érdekében.
Az elmúlt években ugyanakkor a CFD-tesztelés is egyre fejlettebbé vált, ami átvette a szélcsatornás tesztek korábbi feladatainak egy részét. A CFD-tesztek segítségével a csapatok ma már nagy mennyiségű adatot gyűjthetnek anélkül, hogy fizikailag betennék a lábukat (és persze autójukat) egy szélcsatornába.
Mindez arra készteti a Forma-1 vezetőit, hogy elgondolkozzanak a szélcsatornás tesztek teljes megszüntetésén. Ez minden bizonnyal elősegítené a szén-dioxid-semlegesség elérését, de a Haas aerodinamikai vezetője, Arron Melvin szerint nem lenne túl jó ötlet.
„Nem hiszem, hogy ez a költséghatékonyság szempontjából egy intelligens döntés lenne. Jó, ha van szabályozás, és arra ösztönöz minket, hogy feszegessük a CFD-tesztek határait. Természetesen szélcsatorna nélkül is lehet biztonságos, gyors autót készíteni, de az iparág rendkívül jó az alagutas tesztelésben“ - mondta Melvin a RacingNews365.com-nak.
„Ez nem egy olyan terület, amit be kellene tiltani, de minden bizonnyal sokkal alacsonyabb beruházási szintre lehet csökkenteni. A környezeti fenntarthatóságról szóló viták közepette nem szabad csak a szélcsatornát piszkálnunk. Ezzel együtt elérhető cél, hogy az energiaellátás szén-dioxid-mentes és fenntartható legyen“ - mondta a Haas mérnöke.
Amikor a szélcsatornás tesztek betiltásának ötletét felvetették a Forma-1-es csapatoknak, a hírek szerint tíz alakulatból nyolc egyetértett az ötlettel. Érthető módon az Aston Martin és a McLaren voltak azok, akik nem lelkesedtek a felvetésért, hiszen mindkét istálló nagy összegeket fektetett be a közelmúltban egy korszerű szélcsatorna építésébe.