hero image

A Haason kívüli motorsport-csapatok is megérezhetik az orosz-ukrán háború hatását

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Extra nézetből Gasly és Ocon nagy balesete Monacóból (videó)

FORMA-1

36 éve akkora kört ment Mexikóban Senna, hogy senki nem hitte el

FORMA-1

Harry Potter lett Charles Leclerc-ből a Ferrarinál (videó)

FORMA-1

Fernando Alonso mindennel gyors (videó)

Motorsport.hu
2022/02/26 19:57
A motorsportokon belüli szponzorációkkal kiemelten foglalkozó Decalspotters Twitter-oldal ezúttal azokat az istállókat szedte össze, amelyek – a Haashoz hasonlóan – veszélybe kerültek az orosz-ukrán háború miatt.
Ajánlott Harry Potter lett Charles Leclerc-ből a Ferrarinál (videó)

Mindenki nagy megdöbbenésére csütörtök hajnalban kitört az orosz-ukrán háború, és bár a cikk írásának pillanatában a két félen (és Fehéroroszországon) kívül katonailag még senki nem avatkozott a háborúba, ez nem jelenti azt, hogy más országokra ne lenne hatással a helyzet.

Többek között nemzetközileg azzal próbálják nehezebb helyzetbe hozni Oroszországot, hogy szankciókat vezetnek be az ország ellen, ez pedig a sport világában is érezteti a hatását: a Haas pénteken már a névadó szponzora, az Uralkali matricái nélkül körözött Barcelonában, és azt sem zárhatjuk ki, hogy Nyikita Mazepin helyére egy más pilótát fog igazolni az amerikai istálló.

Nem ez lenne az első ilyen eset: a szintén orosz Mihail Alesin azt követően vesztette el az indycaros helyét, hogy az Egyesült Államok szankciókat vezetett be az orosz oligarcha, Borisz Rotenberg ellen, Alesint pedig az ő bankja, az SMP Bank szponzorálta.

Nem lehet kizárni tehát hasonló történést a Forma-1-ben sem, viszont a juniorkategóriákra és a hosszú távú versenyzés világára is hatással lehet a jelenlegi háborús helyzet. Az F2-ben és az F3-ban rajthoz álló Hitech GP Mazepin édesapjának, Dmitrij Mazepinnek a tulajdonában áll, így ők is veszélyben lehetnek a Decalspotters szerint.

A WEC-ben pedig a G-Drive az orosz állami tulajdonban lévő Gazprom, az SMP Racing pedig a már fentebb említett SMP Bank tulajdonában áll, így az ő működésük is bajba kerülhet a közeljövőben, ha maradnak vagy még szigorúbbá válnak a szankciók.

A Haas F1-es csapatának kérdésére visszakanyarodva, azt még nem tudni, Mazepin esetleges távozása esetén ki ülhetne be a Mick Schumacher melletti ülésbe, a sajtó eddig a két tesztpilóta, Pietro Fittipaldi és Antonio Giovinazzi nevét dobta be.

További újdonság, hogy a Forma-1 csütörtök este a csapatokkal egyeztetve úgy döntött, hogy lefújják a 2022-es F1-es Orosz Nagydíjat, a szocsi futam helyét pedig a törökországi Isztambul veheti át – utóbbi még nem hivatalos, viszont érdekes módon egy kis ideig megnyílt a jegyvásárlás a Török Nagydíjra, amit később adminisztrációs hibaként jellemzett az F1.