A Honda ugyan tavaly elhagyta a sportágat, de később ennek ellenére is szorosabbra fűzték a Red Bull-lal való közös munkát, hiszen a felek megegyeztek abban, hogy a japánok egészen a mostani motorgeneráció végéig, vagyis 2025-ig segíteni fogják a bikásokat.
Eközben viszont a Red Bull már felállította és beüzemelte saját motorgyártó részlegét, ahol idővel akár önállóan is készíthetnének F1-es erőforrásokat. Az eredeti tervek viszont arról szóltak, hogy a Porsche 2026-tól belépne a sorozatba Christian Hornerék oldalán.
Végül azonban a megállapodás nem jött létre, mert a Red Bull túlságosan is féltette önállóságát, melyet a Porsche érkezésével valószínűleg részben fel kellett volna adniuk. Ezen hírek után azonban szárnyra kapott, hogy a Honda is fontolgatja a visszatérést, mivel a 2026-os új motorformula egészen elnyerte a tetszésüket.
Most pedig az Autosport információi szerint a Honda Racing elnöke, Kodzsi Watanabe egy eseményen megerősítette, hogy jelezték az FIA felé, hogy ők is érdeklődnek a 2026-os szabályok iránt motorgyártóként. Erre november közepéig volt lehetősége mindenkinek.
Ez persze még nem jelenti azt, hogy a japánok biztosan újra komolyabb szerepet vállalnak majd a királykategóriában, de lehetővé teszi számukra, hogy részt vegyenek a témával kapcsolatos megbeszéléseken.
Bizonyos szempontból egyébként logikus is lenne, ha a Red Bull oldalán újra teljes értékű gyári beszállítóként tevékenykednének, hiszen a két fél együttműködése igencsak gyümölcsöző volt az utóbbi két évben, és a 2026-os szabályok is olyan irányba mennek, amely papíron megfelelhet a Honda elképzeléseinek.