ewey már három csapattal is nyert világbajnoki címet, a Red Bull-lal pedig ráadásul két teljesen eltérő motorformula alatt, miután a Honda V6-os turbó motorjai is nagy szerepet vállaltak abban, hogy Max Verstappen legyőzte Lewis Hamiltont a 2021-es szezonban.
A 2014-es szabályváltozás után azonban Newey majdnem teljesen hátat fordított a Red Bullnak, miután a Renault teljesen alábecsülte a hibrid motorok jelentette kihívást.
„Akkoriban annyira kiábrándultam az egész helyzetből, hogy majdnem a Ferrarihoz szerződtem” – mondta Newey a The Race-nek adott interjújában.
Abban, hogy ez a szerződés végül mégsem jött össze, az is szerepe volt, hogy a Ferrari látszólag nem vette eléggé komolyan Newey távozás szándékát, és a Ferrari akkori csapatfőnöke, Stefano Domenicali egy repülőtéren akart leülni Neweyval megbeszélni a szerződésük részleteit, amit tiszteletlennek tartott.
„Bár jól éreztem magamat a Red Bullnál, és nem is igazán akartam volna másik csapathoz szerződni, az egyetlen dolog, ami erre késztetett az az volt, hogy ott maradtunk egy gyenge motorral a nyakunkon.”
„Egy olyan motorbeszállítónk volt, akiket jobban érdekelt az, hogy milyen marketing lehetőségeik nyílnak az F1-es szereplésükkel, ahelyett, hogy versenyképes motort tervezzenek.”