Miután 2017 óta először nem tudtak a szezon első két versenyén pontot szerezni, a McLaren bejelentette műszaki részlege azonnali átalakítását. James Key műszaki igazgató távozott posztjáról és helyét egy új, háromágú struktúra vette át, amelyek vezetői közvetlenül Stellának jelentenek.
Visszatér az autó koncepciójáért felelős műszaki igazgató szerepébe David Sanchez, de csak 2024 elején, ugyanis a Ferrarival ebben állapodtak meg. Stella rámutatott, hogy ez mutatja, a McLaren nehézségei nem akadályozták meg őket abban, hogy új embereket alkalmazzanak, de ebben más is közrejátszhatott:
„Az állásinterjúkon a McLarenről mindenki egy nagyon izgalmas projektként beszél és mindenki érti, hogy mik a céljaink, hogy ha meg tudjuk fordítani a szerencsénket, akkor a McLaren történelmet fog írni és ennek mindenki részese szeretne lenni. Szóval nem mondanám, hogy nehéz lenne bevonzanunk a tehetségeket.”
„Egyelőre annyit mondanék, hogy az, ahogy az új alkalmazottak felvételéhez hozzáállunk része annak, hogy egy teljesítményorientált szervezet vagyunk, mi a toborzásnál is ezt tartjuk szem előtt és agresszívak vagyunk ebből a szempontból – és a Forma-1-be ez kell is.”
A korábban több mint 180 futamgyőzelmet és 20 bajnoki címet szerző McLaren drasztikusan visszaesett riválisaihoz képest az elmúlt évtizedben, 2012 óta Daniel Ricciardo révén egyetlen futamgyőzelmük volt (egy kettős győzelem Monzában 2021-ben), bajnoki címet pedig Lewis Hamilton 2008-as egyéni sikere óta nem nyertek.
Hosszas késés után a McLaren új szélcsatornája idén már üzembe állhat, a csapat pedig reméli, hogy ez hatalmas ugrást jelent számukra előre. A vezérigazgató, Zak Brown korábban arról beszélt, hogy újra egyenletesen az élmezőnyben akarnak lenni 2025-ben és hogy hamarosan már minden meglesz ahhoz, hogy ezt a célt elérjék:
„Senkinek sincs kétsége a mi, a részvényeseink, a vezetés elkötelezettsége felől a céljaink iránt. Végre az infrastruktúra is fejlődik, amiről már évek óta beszélünk. A szélcsatornánk lassan üzemképes lesz. Már a kalibrálás folyik. Van egy új, a legmodernebb technológiával felszerelt gyártósorunk.”
„Körbe lehet járni a főhadiszállásunkat és látható, hogy mennyit fektettünk az infrastruktúrába, amiben eléggé el voltunk maradva, a koronavírus is akadályozta a fejlődést, de ott az egész világ leállt, szóval például a szélcsatorna is korábban kész lehetett volna. Minden forrásunk megvan, van két remek pilótánk, hatalmas történelmünk és mindenki nagyon lelkes a csapatnál.”
Brown, aki 2015-ben csatlakozott a McLarenhez, azt is elejtette, hogy további tehetségeket csábíthatnak el a következő hónapokban a riválisoktól: „Leszegtük a fejünket, nagyon motiváltak vagyunk és rengeteg ember csatlakozott hozzánk és sokan még csak most fognak érkezni. Most, hogy Andrea megtervezte ezt a struktúrát, nem állunk le, csak most kezdődik a móka.”