hero image

A Mercedes pénzügyi szakemberek segítségével elemzi ki minden egyes alkatrész értékét

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

FORMA-1

Hülkenberg is tud „Alonso” lenni, nem volt ez rossz (videó)

FORMA-1

Charles Leclerc farmeres viselete komoly téma volt a Kínai Nagydíjon

FORMA-1

Lewis Hamilton nem kérdezett, büntetett a Kínai Nagydíjon (videó)

Motorsport.hu
2022/08/23 14:21
A Mercedes istállója pénzügyi szakemberek segítségét is felkérte, hogy így elemezhessék ki minden Forma–1-es fejlesztésüket, mert csak ezzel tudják biztosítani, hogy a maximális értéket hozzák ki belőlük, valamint hogy nem lépik át az idei költségvetési limitet.
Ajánlott 18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

Az F1 pénzügyi szabályaiban komoly változás állt be 2021-ben, hiszen megérkezett a költségplafon, melynek maximális értéke idén 140 millió dollárra csökkent, de ehhez jön még 1,2 millió a 21 futamosnál hosszabb bajnokságért, továbbá extra pénzek a sprintfutamokért.

Ez a szabályozás pedig elsősorban a három legnagyobb istállónak, a Mercedesnek, a Ferrarinak és a Red Bullnak okozott fejfájást, de persze minden alakulatnak oda kell figyelnie a költekezésére, nehogy büntetéseket kapjanak.

Annak érdekében, hogy biztosan nem fordulhasson elő velük ilyesmi, Toto Wolff elmondta, hogy pénzügyi mérnökök segítségével kalkulálják ki a fejlesztéseik és új alkatrészeik költségét a teljes szezonra vetítve.

„A pénzügyi mérnökök folyamatosan monitorozzák az összes folyamatot és minden egyes alkatrészt, mely az autóra kerül. Amikor kiveszünk egy elemet a kamionból, a pénzügyi szakember rögtön feljegyzi azt és annak értékét. Mindennel igyekszünk elszámolni” – mondta Wolff az Autosport/Motorsport.com-nak.

„Próbáljuk magunkat tartani a terveinkhez. Az év elején még nem hoztunk sok mindent, de azóta már folyamatosan érkeznek az újdonságok.” Miközben azonban a költséglimit már tavaly óta érvényben van, idén különböző okok miatt mégis engedményeket kaptak a csapatok.

Sok szempontból kérdéses azonban, hogy az FIA miként kontrollálja vagy bünteti azokat, akik esetleg átlépnék a felső határt. Wolff ezen téma kapcsán azonban továbbra is magabiztos, és hiszi, hogy a megfelelő eljárásokat követik a felek.

„Mivel már tavaly érvényben volt a limit, ezért nemsokára tudni fogjuk, hogy mindenki tartotta-e magát hozzá vagy sem. A jelentések nemsokára napvilágot látnak. Ilyen szempontból tehát tudod, hogy nem szúrhatod el, nem szeghetsz szabályt, mert akkor ugyanolyan következményei lesznek, mintha a technikai szabályok ellen vétkeztél volna.”