A Mercedes 2022-es autója továbbra is túl nehéz. Minden gramm számít, ezért a német istálló még a szenzorokkal is spórolni próbál. A fejlesztési gondok miatt viszont fájdalmas döntéseket kellett hozniuk még ezen a területen is.

A szezon első futamain a Mercedes autói a megszokottnál kevesebb szenzorral futottak. Mindezt a súlycsökkentés miatt tették. Ausztráliában viszont Lewis Hamilton extra szenzorokkal ment, miközben George Russell kocsija valamivel könnyebb volt.

James Vowles vezető stratéga a hétvégét követően mesélt nehézkes helyzetükről. „Mindig biztosra kell mennünk, hogy mindent értsünk, a szervezetünk pedig az adatok alapján működik. Fájdalmas volt szenzorokat leszedni azért, hogy az autó könnyebb legyen. Így viszont kevesebb információhoz jutunk.”

A W13-as tehát az idény első két versenyén kevesebb szenzorral ment, az autó könnyebb volt, de ez is problémákhoz vezetett. „Rájöttünk, hogy igazából túl sok kérdésünk van, de nincs elég válaszunk. Egy normál idényben meg sem fordulna a fejedben, hogy nem teszel szenzorokat az autóra.”

„Felteszed őket, hogy értsd, mi történik vele. Ez az idény viszont nem normális, az autó pedig túlsúlyos.” Ezért döntöttek úgy, hogy Ausztráliában Hamilton extra érzékelőkkel fog menni.

„Több ezer alkatrészből állnak ezek az autók. Ezek a komponensek nem egyforma súlyúak, és van pár grammnyi különbség itt-ott. Az FIA mérlegelésénél viszont mindössze néhány gramm volt az eltérés a két kocsi között” – magyarázta Vowles.

„A legfontosabb kérdés viszont: megérte mindez az adatgyűjtés miatt? Mindenképp. Nem arról van szó, hogy hirtelen találunk egy csodamegoldást, de kis támpontokat találtunk, melyek révén jobban megérthetjük, hogy mi kell az előrelépéshez.”

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL