A hétvégi Spanyol Nagydíj lehetőséget ad a csapatoknak arra, hogy lássák, mennyit fejlődött az idei autójuk a szezon elején, hiszen a Circuit de Barcelona-Catalunya volt a házigazdája a februári hivatalos tesztnek is. A Pirelli is lehetőséget kap arra, hogy megnézze, mennyit fejlődött az új gumikkal, mivel a spanyol helyszínen rengeteget teszteltek az új, nagyobb méretű abroncsokkal.
A gumigyártó a legkeményebb választékot hozta el a hétvégi nagydíjra, amely a C1, C2 és C3 keverékekből áll. Ezt a döntést azért hozták meg, mert a pálya arról ismert, hogy hihetetlenül nagy igénybevételt jelent a gumiknak, különösen a hármas és kilences kanyarokban.
A pálya tapadása nem lesz kérdés ezen a hétvégén, mivel rendszeresen használják, sőt talán az egyik legtöbbet használt pálya a világon. A hőmérséklet azonban valószínűleg nagy szerepet fog játszani, mivel a körülmények lényegesen melegebbek lesznek, mint a téli teszt során.
Lewis Hamilton tavaly kétkiállásos stratégiával nyerte meg a versenyt, és a Pirelli motorsport-igazgatója, Mario Isola arra számít, hogy ez a hétvégén is így lesz.
„Nehéz olyat mondani Barcelonáról, amit még nem mondtak volna, hiszen ez talán a legismertebb pálya a naptárban a versenyzők számára, és a vonalvezetése miatt tökéletes tesztelési helyszín. Mindenből van egy kicsit, a nagyon technikás utolsó szektor pedig különösen fontos, amikor a gumikra kell vigyázni” – kezdte Isola a beharangozót.
„Ennek eredményeképpen a csapatoknak jó lehetőségük lesz felmérni, hogy a szezon kezdete óta milyen fejlődést értek el autóikkal, bár az időjárási körülmények sokkal melegebbek lesznek, és valószínűleg sokkal többet fognak futni a kemény gumikon, mint a teszteken, ami talán a verseny kulcsa lesz. A múltban Barcelona hagyományosan kétkiállásos volt, így érdekes lesz látni, hogy az új generációs gumik idén arra késztetnek-e bárkit is, hogy az egykiállásos taktikát célozza meg."