A Pirelli is izgatottan várja a 2026-tól bevezetésre kerülő új motorszabályokat, ugyanis a gumigyártó munkáját is nagyban befolyásolja az, hogy milyen erőforrás teljesítményét kell levinniük az aszfaltra.

2026-tól a Forma-1-ben új motorszabályok lesznek érvényben. Hogy ezek hogyan fognak kinézni, az még nem világos, de az már biztos, hogy az elektromos hajtás nagyobb szerepet fog játszani, és akkor a motorokat olcsóbbá kell tenni, hogy több motorszállítót tudjanak bevonzani. De nem csak a motorszállítók számára fontos, hogy tudják, milyenek lesznek a szabályok.

A Pirellinek is tudnia kell időben, hogy milyen lesz a szabályozás 2026-ban. A FormulaPassionnak Mario Isola elárulta, hogy mit kell figyelembe venniük az olasz gumiszállítónál. Ez olyasmi, amit 2014-ben láttunk, amikor a kizárólag belsőégésű motorról áttértünk a hibridre. Több nyomatékunk lesz, és megfelelő konstrukciókat kell terveznünk."

Isola tovább magyarázza, hogy a teljesítmény sokkal nagyobb lesz, és a Pirellinek ehhez megfelelő gumikonstrukciót kell terveznie. Az olasz abroncsszállító azt is reméli, hogy a 2026-ra tervezett abroncsok körüli fejlesztések lendületet adnak majd a felhasználók számára a közutakra szánt normál abroncsok fejlesztéséhez is.

A Pirelli egyébként arra számít, hogy 2026-ban is ők fogják szállítani a gumikat az F1-be. Jelenleg még nincs erre vonatkozó szerződésük, de Isolának nem sok kétsége van a szerződéssel kapcsolatban. Soha nem csináltunk ebből titkot. Elégedettek vagyunk a Forma-1-gyel és a mögöttünk álló időszakkal. Vannak jövőbeli kilátások, szóval abszolút igen, a mi részünkről maradni akarunk."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL