Az F1TV Tech Talkjának szakértője, Sam Collins szerint a Barcelonában látott Red Bull RB18 még messze volt a végleges formájától, és az egyik legegyszerűbb autó volt a mezőnyben.

A Red Bull szinte mindenkinek elcsavarta a figyelmét a barcelonai teszt első napján, amikor végre megmutatták a valódi RB18-at, és amellett, hogy a McLarenhez hasonlóan radikális felfüggesztést választottak, ők is egyedi oldaldobozzal álltak elő.

Sam Collins, a FOM technikai szakértője szerint azonban a Red Bull barcelonai csomagja messze nem annyira kiforrott, mint több másik autóé, ezért nem is szabad találgatásokba bocsátkozni a tempójukkal kapcsolatosan.

„Mindenki úgy beszél az RB18-ról, mint valami csodás, misztikus autóról” – mondta Collins az F1 tesztösszefoglalójában. „Van egy pár érdekes megoldásuk, mint például az oldaldobozok, de ez a csapat egészen a 2021-es szezon végéig fejlesztette az előző autóját, hogy megpróbálják megnyerni a világbajnoki címet. Ez azt is jelentette, hogy akarva akaratlanul is fel kellett áldozniuk egy kicsit a 2022-es autó fejlesztési idejéből, és ez meg is látszódik az autó egyes részletein.”

„Egyes elemek messze nem annyira részletesek, mint a Haason, vagy akár a McLarenen. Van pár radikális választások, mint például az oldaldobozoknál, vagy a vonórudas első felfüggesztésnél, de semmi nem garantálja, hogy Newey ismét betalált.”

„A Red Bull nyomokban megmutatta, milyen tempó rejlik az autójukban, de a teszt összességét nézve elég láthatatlanok voltak. Nem láttam a csapaton azt a fajta magabiztosságot, mint az elmúlt pár szezonban.”

„Mindenki az oldaldobozokra figyel, de szerintem az autók padlólemezének szélét kéne az embereknek figyelemmel követniük, mert ott fogják a csapatok megtalálni az igazi teljesítményt. Ezen a területen pedig a Red Bull messze nem tűnik annyira fejletnek, mint a többi autó.”

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL