A bikások hét verseny után már vezetik mindkét tabellát, de elbizakodottságnak továbbra sincs helye, mivel a legutóbbi két verseny inkább a Ferrarinak állt, a csata pedig nagyon is szoros a két istálló között.
Ennek fényében továbbra is várhatóak fejlesztések, de a költségsapkával küzdő alakulatoknak kétszer is meg kell gondolni, hogy mikor és milyen új alkatrészeket vetnek be, mert ez akár a szezon alakulását is eldöntheti.
A Red Bull főmérnöke, Paul Monaghan most arról beszélt, hogy csapata milyen fejlesztési ütemtervvel készül a nyári időszakra. „Jelenleg elégedettek vagyunk az elvégzett munkával, Bakuban pedig mindenki egy adott irányba fog elindulni” – idézi őt a Motorsport.com.
„Silverstone szerintem eredményezhet némi különbséget számunkra, ahogyan Ausztria is. Magyarországon aztán újabb változás jön, de ez főleg a pálya természete miatt van. Ahogy tehát mondtam, egészen jól dolgozunk, de ha elérünk Abu Dhabiba, csak akkor derül majd ki, hogy valóban a megfelelő munkát végeztük-e.”
Ami a konkrét fejlesztéseket illeti, Monaghan persze nem ment bele túl sok részletbe, de a fékhűtésre azért kitért. „Ha megnézzük Magyarországot és Szingapúrt, vélhetően viszünk majd új elemeket ezekre a futamokra, és aztán… hol is van még szükség komolyabb fékhűtésre? Valószínűleg Spielbergben és Bakuban is eltérő beállításokkal fogunk menni.”
Az egyenlet egy másik faktora az, hogy a Red Bull és a Ferrari milyen erősségekkel rendelkezik a másikhoz képest, és hogy miként tudják kigyomlálni a gyengeségeiket. „A Ferrari lassú tempónál nagyon erős, mi pedig a pályák más részein” – magyarázza Monaghan.
„Elég nagyok a látható eltérések abban, hogy miként érjük el a köridőt egymáshoz viszonyítva. Ők beragadtak volna ebbe a sémába? Nem tudom. Mi beragadtunk volna a milyénkbe? Nem, egyáltalán nem. Mi nyitottak vagyunk a változásra, mert ha leragadsz ebben a sportban, akkor gyakran le is maradsz.”