A The Race beszámolója szerint az FIA nyitott lenne a technikai szabályváltozások felülvizsgálatára, amelyek az autók kényelmetlen vezethetőségét kezelnék, azonban nem minden csapat hajlandó elfogadni ezeket...

A 2022-es szabályváltozásokkal együtt "új" fogalom jelent meg a Forma-1-ben, ami a ground effect aerodinamikai kialakítású konstrukciók mellékhatásaként jelentkező jelenség, ami nem más, mint a delfinezés.

Az autók pattogása az új szezon tesztjein és első nyolc futamán is folyamatosan végigkísérte és megnehezítette a pilóták életét, különösen a Mercedes versenyzői szenvedtek tőle. Bár úgy tűnt, a brackley-i alakulat Barcelonára megoldotta a problémát, de Monacóban és Bakuban ismét rémesen ugrált a W13-as.

Lewis Hamilton a bakui futamot élete legfájdalmasabb versenyének nevezte, hiszen komoly fizikai fájdalmat okozott neki a delfinezés, a verseny végén szemmel láthatóan alig tudott kimászni a volán mögül.

Csapattársa, George Russell is arra figyelmeztet, hogy ha nem sikerül orvosolni az autók pattogását, az komoly hatással lehet a pilóták egészségére és lerövidítheti pályafutásukat.

Az istállók az autó hasmagasságának növelésével csökkenthetik a pattogás mértékét, ez viszont kevesebb leszorítóerőt eredményez és csökkenti a teljesítményt. Az FIA a szabályok módosításával is felvehetné a harcot a jelenséggel, de erre nem minden csapat vevő.

A hírek szerint az egyik ilyen alakulat a Red Bull, erre pedig Christian Horner csapatfőnök, a bakui futamon tett nyilatkozatából is következtethetünk. A brit csapatvezetőt arról kérdezték, mit tenne, ha az RB18 pattogna annyira, mint a Mercedes.

„Minden bizonnyal azt mondanám a pilótáimnak, hogy picsogjanak a rádión keresztül, mint a kislányok és csináljanak belőle akkora ügyet, amekkorát csak tudnak. Ez is a játék része. Egyes csapatok pontosan ezt teszik“ - utalt a Mercedesre Horner.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL