ERŐSEN AJÁNLOTT

Összefoglaló videón a drámai Magyar Nagydíj
hero image
dppi
548 n

A szuzukai kavarodás után inkább újra változtat a rövidített futamok pontozásán az FIA

A Forma-1 tavalyi Japán Nagydíján való kavarodás miatt a világbajnoki trófea átadása is meghiúsult, így a szövetség újra igazít a versenyszabályzaton.

A 2022-es Forma-1-es szezon egyik legemlékezetesebb pillanata volt az, ahogy Max Verstappen bebiztosította második bajnoki címét. A szuzukai felhőszakadás miatt a verseny csak több órás késéssel indult és alig több, mint a versenytáv felét tudták megtenni az időkeret lejárta előtt.

A holland uralta a futamot és mivel fő riválisát, Charles Leclerc-t megbüntették és így a másodikról a harmadik helyre csúszott, Verstappen hivatalosan is bajnok lett, ez azonban sokáig maguknak az érintetteknek sem esett le az új versenyszabályzat miatt, amit a 2021-es Belga Nagydíj miatt vezettek be, hogy a pilóták ne kapjanak pontot, ha nincsen verseny.

Ennek értelmében a pontokat annak függvényében kapják a pontokat, hogy a versenytáv hány százalékát teljesítik a pilóták. Mindenki azt hitte tehát, hogy Verstappen csak 19 ponttal lett gazdagabb, de mivel a szabály csak azokra a futamokra vonatkozik, melyeket megszakítanak és nem lehet folytatni, ezt pedig lehetett, végül mindenki megkapta a teljes pontokat.

A szabályt helyesen alkalmazták ezúttal a szervezők, de érthető, hogy a rajongók körében mekkora volt a csalódás. Az esetnek még az FIA-díjátadón is volt visszhangja, a szervezet elnöke, Mohamed bin Szulajm és a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner ugyanis a színpadon szólalkoztak össze azon, hogy ki felelős a bakiért.

A 2023-as szabályzatban továbbra is ugyanez a szöveg áll, azonban a Motorsport.com kérdésére bin Szulajm elárulta, az FIA új sportigazgatója, Steve Nielsen már dolgozik azon, hogy egyértelműbb legyen a szövegezés.

„Megváltoztatjuk. Steve, aki a sportigazgató, dolgozni fog rajta” – mondta a tisztségviselő, de hozzátette, ismételten, ahogy Bolognában is, hogy ami Szuzukában történt, arról egyértelműen a csapatok tehetnek:

„Visszatérve a Japánban történtekre: Először is, a következő futam előtt közzétettük a teljes jelentést, ilyen korábban nem volt. Az FIA oldalán el lehetett olvasni. Ki szavazott erre a pontozási rendszerre? A csapatok. Ki fogadta el? A csapatok. Mi csak alkalmaztuk őket, de kire mutogat mindenki? Ránk. Hol van ebben az igazság? Ez az, ami dühít a dologban.”

Vélhetően a Nielsen által eszközölt változtatásokat követően már csak az fog számítani, hogy az eredetileg tervezett körök bizonyos százaléka teljesül-e és nem lesz kavarás azzal, hogy folytatták-e az eredeti megszakítás után a futamot, vagy sem.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL