hero image

A Toyotát másolná az Aston Martin a barcelonai B-autóval?

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Wolff visszavágott Hornernek a tőlük elhozott mérnökök ügyében

FORMA-1

Bizarr tanáccsal látta el főnöke Imolában Norrist

FORMA-1

Így reagált Horner, amikor kiderült, ki áll Newey távozása mögött

FORMA-1

Videón Lewis Hamilton hihetetlen reakcióideje Imolából a startnál (videó)

Motorsport.hu
2022/05/18 15:37
A Toyotát másolná az Aston Martin a barcelonai B-autóval?
Ajánlott Óriási ferraris tömeg éltette Hamiltont Imolában, imádják az olaszok (videó)

Az előző korszakok során szokványos volt, hogy a csapatok akár év közben is eldobnak egy koncepciót, valamint az élcsapatokra is jellemző volt, hogy a szezon első pár futamán még egy korábbi koncepcióval versenyeznek, így utóbbiak nincsenek is a listán, melyet a gpblog.com gyűjtött össze.

2006 - Super Aguri SA06

A Super Aguri 2006-ban az SA05-össel kezdte a szezont, amely egy régi, 2002-es Arrows A23-asra épülő autó volt. Ezzel 11 futamot teljesítettek, de pontot nem szereztek. Az év tizenkettedik futamától a csapat az SA06-ossal folytatta. Ezzel Takuma Sato egy tizedik helyet szerzett az év utolsó futamán. Ez most egy világbajnoki pontra lenne jó, de 2006-ban csak az első nyolc pilóta kapott pontot.

2006 - Toyota TF106B

2006-ban a Toyota az első hat versenyen csak kétszer szerzett pontot. Ralf Schumacher ausztráliai dobogója ellenére ez nem volt elég. Monacóban ezért a japán csapat új autóval állt elő. A csapat abban az évben nem végzett többször dobogós helyen, de a B-autóval már egyenletesebben jöttek a pontok.

2007 - Spyker F8-VIIB

A Spyker mindössze egy szezont futott az F1-ben, és ez nem egy olyan év volt, amelyről olyan sokat lehetne beszélni. A csalódást keltő első félév után, melynek során Christijan Albers-t kirúgták, a csapat az F8-VII B-specifikus változatával érkezett Olaszországba. Még öt futam volt hátra, de Adrian Sutil Japánban gondoskodott arról, hogy a Spyker ne tűnjön el pont nélkül az F1-ből. A nyolcadik helyen végzett, ami akkor egy világbajnoki pontra volt elég.

2008 - Toro Rosso STR3

2008-ban a Toro Rosso az első öt futamot egy 2007-es autóval teljesítette. Monacótól végre a csapat rendelkezésére állt az új autó. Különösen Sebastian Vettel jött ki jól az új autóval. A tizenhárom versenyen, amit ezzel teljesített, kilencen pontot szerzett. A szezon csúcspontja természetesen az olaszországi szenzációs győzelme volt. A szezonban szerzett 39 pontból 37-et a Toro Rosso az STR3-mal szerezte.

2015 - Force India VJM08B

Nyolc olyan futam után, amelyeken alig szereztek pontot, a Force India egy vadonatúj autóval érkezett Nagy-Britanniába. Ez jó lépésnek bizonyult az indiai csapat számára. Az első nyolc versenyen a Force India 31 pontot szerzett. A következő tizenegy versenyen a csapat elképesztő 105 pontot hozott, amelynek fénypontja Sergio Perez oroszországi dobogója volt. A viszonylag kis csapat 2015-ben a konstruktőrök között a takaros ötödik helyen végzett.

2022 - Aston Martin AMR22B?

Az utolsó öt alkalom, amikor a csapatok egy szezon alatt új autóval rukkoltak elő, általában sikeres volt. Minden csapat fejlődött, mivel az első autó tanulságait átvitték az év második autójába. Nem lesz könnyű dolga az Aston Martinnak, hiszen elődeikkel ellentétben a brit csapatot nagyon korlátozza a költségvetési sapka. Hogy az Aston Martin valóban elhozza-e a B-specifikus autót Spanyolországba, azt még nem tudni.