hero image
dppi

A volt mérnökük szerint "gumibőr" kell ahhoz, hogy valaki elviselje a Ferrarinál rá nehezedő nyomást

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Videón a 2024-es F1-es tesztek leggyorsabb köre – on-board a Ferrarival!

FORMA-1

Videón, ahogy lelassul a Red Bull a bahreini F1-es teszteken

FORMA-1

Amatőr felvételen a kiszivárgott 2024-es Red Bull (videók)

FORMA-1

Együtt tesztelt Hamilton és Alonso Spanyolországban

Motorsport.hu
2023/03/29 20:29
A Ferrari Forma-1-es csapatának volt mérnöke, Rob Smedley beszélt arról, micsoda nyomással jár, ha valaki a Scuderiánál vállal munkát.
Ajánlott 39 éves lett Lewis Hamilton

Ennél többet kevesebben tudnak nála, miután tíz évet töltött a csapatnál 2004 és 2014 között, az idő nagy részében Felipe Massa versenymérnökeként. A szerepkör hatalmas nyomással járt, miután ő lett a csapat egyik „hangja”, akit rendre lehetett hallani a csapatrádióban.

Most a Sky Sports F1 podcastban beszélt erről a nyomásról, miközben a Ferrarinál egy csalódást keltő szezont igyekeznek helyrehozni. A Scuderia tempója messze elmarad a Red Bullétól és már most úgy tűnik, nem fognak idén a bajnoki címért harcolni.

Smedley szerint azok, akik ismertségre tesznek szert a csapatnál, rendre a szurkolók haragjának tárgyává válnak, akiket „szó szerint leköpnek az utcán”, akkora a fókusz a gyakorlatilag egész Olaszországot képviselő gárdán:

„Szerintem mindenkinek, főleg azoknak, akiknek a média előtt kell szerepelnie, hatalmas a felelőssége. A Ferrari Olaszországban egy vallásnak minősül. Egy nemzeti csapat, az egész nemzetet képviseli, nem csak egy márkát. Kemény dolog, nem vastag, hanem gumibőr kell hozzá, mert szerintem mindig vannak ciklusok.”

„Ezt a saját bőrömön is tapasztaltam. Egy nap még pajzsra emelnek, de pár hét, hónap múlva szó szerint leköpnek az utcán. Kemény ez a kettősség és az embernek el kell viselnie. A szép pillanatokat el kell keverni a rosszabbakkal, hogy érzelmi szempontból egyetlen dolog maradjon, ami mellett napról napra képes vagy teljesíteni, mert ez a legfontosabb.”