Ennél többet kevesebben tudnak nála, miután tíz évet töltött a csapatnál 2004 és 2014 között, az idő nagy részében Felipe Massa versenymérnökeként. A szerepkör hatalmas nyomással járt, miután ő lett a csapat egyik „hangja”, akit rendre lehetett hallani a csapatrádióban.
Most a Sky Sports F1 podcastban beszélt erről a nyomásról, miközben a Ferrarinál egy csalódást keltő szezont igyekeznek helyrehozni. A Scuderia tempója messze elmarad a Red Bullétól és már most úgy tűnik, nem fognak idén a bajnoki címért harcolni.
Smedley szerint azok, akik ismertségre tesznek szert a csapatnál, rendre a szurkolók haragjának tárgyává válnak, akiket „szó szerint leköpnek az utcán”, akkora a fókusz a gyakorlatilag egész Olaszországot képviselő gárdán:
„Szerintem mindenkinek, főleg azoknak, akiknek a média előtt kell szerepelnie, hatalmas a felelőssége. A Ferrari Olaszországban egy vallásnak minősül. Egy nemzeti csapat, az egész nemzetet képviseli, nem csak egy márkát. Kemény dolog, nem vastag, hanem gumibőr kell hozzá, mert szerintem mindig vannak ciklusok.”
„Ezt a saját bőrömön is tapasztaltam. Egy nap még pajzsra emelnek, de pár hét, hónap múlva szó szerint leköpnek az utcán. Kemény ez a kettősség és az embernek el kell viselnie. A szép pillanatokat el kell keverni a rosszabbakkal, hogy érzelmi szempontból egyetlen dolog maradjon, ami mellett napról napra képes vagy teljesíteni, mert ez a legfontosabb.”