Alex Albon elárulta, hogy beszélt néhány csapattal a Formula E-ben, míg az Indycar is egy „B-terv" volt, mielőtt tavaly aláírta az F1-es szerződést a Williamsszel.

Albon 2021-ben tartalékos szerepkörbe kényszerült a Red Bullnál, miután Sergio Perez miatt elvesztette a helyét, de idén visszatér az F1-be, mint George Russell utódja a Williamsnél. Mielőtt 2019-ben a Toro Rossóval csatlakozott volna az F1-es rajtrácshoz, Albon szerződést kötött a Nissan gyári Formula E csapatával.

Mivel F1-es jövője tavaly bizonytalan volt, a thai-brit pilóta kilátásba helyezte, hogy újra csatlakozzon a tisztán elektromos szériához.

„A 2021-es év valójában egy sokkal mozgalmasabb év volt számomra, mint bármelyik másik, amelyben versenyeztem, ami elég furcsa elhinni, de az éhség ott volt bennem" - magyarázta Albon többek között a GPFans-nek.

„Természetesen az, hogy helyet kapok vagy nem kapok, az időzítésen múlik, sok mindenen múlik, de tudom, hogy a magam részéről mindent beleadtam. Volt egy A tervem, ami az volt, hogy a Forma–1-ben legyek. Mondjuk az AA terv is az volt akkoriban, hogy a Williamsnél legyek, és ott volt a B terv, a C terv."

Nem a Formula E volt az egyetlen lehetőség Albon számára, mint hozzátette: „Elmentem az Indycarhoz, hogy megnézzem, és beszéltem néhány csapattal a Formula E-ben is. Természetesen, csak elméleti szinten. Ezeket a dolgokat szem előtt kell tartani, mert sosem tudhatod, mi történik. A piac annyira trükkös, hogy nyitva kell tartanod a lehetőségeidet.“

„Nyilvánvalóan az A terv volt az, ami a szívemben a legerősebb volt, és messze a B és a C terv felett állt, de szerencsére az év közepe felé a dolgok kezdtek jól alakulni, és elkezdődtek a tárgyalások. Nagyon hálás vagyok Christian Hornernek és Dr. Helmut Markónak, de Jost Capitónak és mindenki másnak is a Williamsnél.“

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL