Rendkívül taktikus Monacói Nagydíjat futott Fernando Alonso és az Alpine, aminek azonban a Mercedesnél kevésbé örültek. A kétszeres világbajnok nagyon vigyázott az abroncsaira, emiatt azonban komoly vonatozás alakult ki mögötte.

Idei legjobb eredményét érte el Fernando Alonso a kaotikus Monacói Nagydíjon, ahol a hetedik helyen ért célba, köszönhetően csapata jó stratégiájának és a remek gumikezelésének. Ehhez azonban Lewis Hamilton idegeire kellett mennie, amit azonban remekül teljesített.

A spanyol autójára 33 körrel a leintés előtt rakta fel az Alpine a közepes keverékű slick abroncsokat, ezeken kellett megőriznie a pozícióját. Alonso a média munkatársainak a leintés után elárulta, a stratégiájuknak Esteban Ocon öt másodperces időbüntetése is köze volt.

A spanyol csapattársa éppen Lewis Hamiltonnal ütközött és bár Ocon a leintés után ragaszkodott ahhoz, hogy versenybalesetnek kellett volna ítélnie az incidenst az FIA-nak, végül megkapta a büntetést.

„A közepes abroncsokat tettük fel, amelyeknek az előzetesen becsült élettartam kevesebb volt, mint 33 kör, így nem tudtuk, képesek leszünk-e befejezni a versenyt. Tizenöt körön keresztül menedzseltem a gumikat, az utolsó tizenöt körben viszont nyomtam ami a csövön kifér, amikor szóltak, hogy Esteban büntetést kapott“ - magyarázta Alonso.

A kétszeres bajnok a gumikímélő köreiben 3-4 másodperccel volt lassabb körönként az előtte haladókhoz képest, Hamilton azonban így sem tudta megelőzni a szűk monacói nyomvonalon, amit szóvá is tett később a Mercedes csapatrádióján.

„Nem az én problémám, ha Hamiltont idegesíti a lassú tempóm. Hogy milyen volt magam mögött tartani? Nagyon könnyű, rendkívül könnyű!“ - szúrt oda Fernando Alonso versenytársának.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL