hero image

Alpine: „Hatalmas előny”, hogy a Red Bull már nem a partnerünk

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Wolff visszavágott Hornernek a tőlük elhozott mérnökök ügyében

FORMA-1

Bizarr tanáccsal látta el főnöke Imolában Norrist

FORMA-1

Így reagált Horner, amikor kiderült, ki áll Newey távozása mögött

FORMA-1

Videón Lewis Hamilton hihetetlen reakcióideje Imolából a startnál (videó)

Motorsport.hu
2023/01/09 20:29
Az alpine-os Matt Harman a RacingNews365-tel készített exkluzív interjúban arról beszélt, hogy már erősebb helyzetben vannak a versenyképesség szempontjából, mivel már nem kell senkinek erőforrásokat szállítaniuk.
Ajánlott Óriási ferraris tömeg éltette Hamiltont Imolában, imádják az olaszok (videó)

A Renault és a Red Bull F1-es kapcsolata régre nyúlik vissza, és tele van sikeres, illetve kevésbé sikeres időszakokkal. Miközben a páros 2010 és 2013 között mindent megnyert, 2014-től kezdődően lejtmenetbe kapcsolt az együttműködésük, hiszen a franciák nem tudtak ütőképes hajtóegységgel előállni a turbó-hibrid korszakra.

A Red Bullt pedig elsősorban ez akadályozta abban, hogy komolyabb kihívói legyenek a Mercedesnek, és csak néhanapján tudtak elcsípni egy-egy futamgyőzelmet. 2018 közepén aztán érkezett is a bejelentés, hogy megszakítják a közös munkát, a Red Bull pedig Honda-motorra vált.

A Renault-nak ezt követően csak egyetlen partnere maradt, a McLaren. Ők azonban 2021-re visszaváltottak a Mercedes erőforrásaira, ami azt jelenti, hogy azóta kizárólag csak saját maguknak készítenek motort, már az Alpine márkanév alatt.

Miközben sokan sokszor hangoztatták, hogy fontosak a partnercsapatok a motorgyártóknak, hiszen így többet tudják tesztelni az erőforrásaikat, Harman szerint annak, hogy egyedül maradtak, megvannak az előnyei a tervezés, az építés és a versenyzés terén is.

„Ez szerintem hatalmas előny, és így nincs figyelemelterelés sem. Mivel korábban dolgoztam abban az időszakban, amikor másokat is motorokkal kellett ellátnunk, ilyenkor mindig volt egyfajta zavaró tényező, és kompromisszumokat kellett kötni, hogy a termékünk biztosan illeszkedjen mások karosszériájához is.”

„Nálunk ez viszont most nincs meg. Jó, hogy a mi beszélgetéseink kizárólag a saját megoldásainkról szólnak, hogy miként fogjuk megtervezni és felépíteni az erőforrást, miként illeszkedik az az autóba. Nekünk nem kell kompromisszumokról beszélni.”

Azt persze Harman is elismeri, hogy annak is vannak előnyei, ha valaki rendelkezik ügyfélcsapattal. „Lehetséges, hogy előállnak valamilyen ötlettel, melynek megvalósításához alkalmazkodniuk kell, és ezen folyamat alatt lehet tanulni új dolgokat.”

„Olykor lemaradsz ehhez hasonló információkról, és némi megbízhatóságról is, de saját tapasztalataimból ismerem, hogy az ügyfelek nem mindig használták a legfrissebb felszerelést. Persze jó, hogy több adatod és mintád van, de nekünk nem volt rá szükségünk.”

Harman szerint az előnyök így is túlszárnyalják a hátrányokat, ezért ők elégedettek a jelenlegi helyzetükkel. Persze kérdés, hogy hosszabb távon ez tényleg kifizetődő lesz-e, egyelőre azonban az Alpine-nál ezt a megoldást látják nyereségesnek.