Andretti tavaly mélyen belemerült a Sauberrel folytatott tárgyalásokba, hogy átvegye az Alfa Romeo Forma–1-es csapatát. Az üzlet azonban nem jött létre, Andretti azt nyilatkozta, hogy a szervezet irányításával kapcsolatos, az utolsó pillanatban felmerült problémák kényszerítették arra, hogy elálljon a megállapodástól.
Úgy tudni, hogy haösszejött volna az üzlet, akkor az IndyCarban szereplő Colton Herta alkotta volna a csapat pilótafelállásának egyik felét. Annak ellenére, hogy a Saube-üzlet nem jött össze, Andretti azt bizonygatta, hogy nem adja fel a törekvését, hogy csatlakozzon az F1-hez.
Most úgy tűnik, hogy Andretti inkább egy új csapat megalakítását tűzte ki célul 2024-re, mintsem egy már meglévő alakulat átvételét.
„Michael kérelmet nyújtott be az FIA-hoz, hogy 2024-től új F1-es csapatot indíthasson. Az ő pályázata, az Andretti Global rendelkezik az erőforrásokkal, és minden négyzetet kipipált. Várja az FIA döntését" - írta Mario a közösségi médiában.
Amennyiben a kérelem sikeres lesz, és Andretti végigviszi a csapatalapítást, akkor 22-re emelkedne a rajtrácson lévő autók száma, amire 2016 óta nem volt példa.
Egy új csapat alapítása azonban Andretti számára költséges kihívást jelentene, mivel az új csapatoknak 200 millió dolláros belépési díjat kell fizetniük az F1-es csapat működtetéséhez szükséges kiadásokon felül.
Andretti jelenléte a rajtrácson két amerikai csapatot jelentene az F1-ben, miután a Haas 2016-ban belépett a sportágba.
Az F1 népszerűsége az Egyesült Államokban drámaian megnőtt az elmúlt években. A Texas állambeli Austinban rendezett tavalyi Amerikai Nagydíj volt a sportág történetének leglátogatottabb F1-es eseménye.
Idén egy második futamra is sor kerül az országban, miután Miami hosszú távú szerződést kötött, és úgy vélik, hogy a jövőben Las Vegasban is célba vesznek egy futamot.