A tavalyi szezonzáró versenyt követően kritikák kereszttüzébe került a versenyigazgató Michael Masi, aki úgy döntött, csak a Lewis Hamilton és Max Verstappen közötti lekörözöttek vehetik vissza a körüket.
A döntés végül Masi állásába került, emellett pedig a versenyigazgatási struktúrát is átalakította az FIA a 2022-es évre, de – mint kiderült – nem ez lesz az egyetlen szabályváltoztatás, a biztonsági autós periódusokat is felgyorsítanák.
A szabálymódosításban az olvasható, hogy eddig a safety car az azt követő körben jött vissza a bokszba, amikor már az utolsó lekörözött autó is elment mellette, idén viszont már az azt követően körben fog kijönni a biztonsági autó, amikor a lekörözöttek megkapják az üzenetet, hogy visszavehetik a körüket.
Ez vélhetően nem jelent hatalmas változást a verseny teljes képét nézve, azonban alkalomadtán plusz egy versenykört „nyerhetünk” ezzel a szabályváltoztatással, ha sok a lekörözött pilóta.