hero image

Az Abu-Dzabi Nagydíj balhéja után a safety caros szabályokon is változtatnak a Forma-1-ben

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Stroll szerint Ricciardo idióta, mégis ő kapott büntetést – videón az eset!

FORMA-1

Lewis Hamilton full trendin érkezett meg a Kínai Nagydíjra (fotók)

FORMA-1

Hamiltonnak esélye sem volt Verstappen ellen a Kínai Nagydíjon (videó)

FORMA-1

Megroppant a nyomás alatt a Kínai Nagydíj első hazai versenyzője?

Motorsport.hu
2022/02/19 16:44
Miután rendkívül vitatott körülmények között dőlt el az F1-es világbajnoki cím sorsa 2021-ben, a száguldó cirkusz úgy döntött, alakít a szabályain, és idén a safety caros periódusra vonatkozó szabályok is változnak.

A tavalyi szezonzáró versenyt követően kritikák kereszttüzébe került a versenyigazgató Michael Masi, aki úgy döntött, csak a Lewis Hamilton és Max Verstappen közötti lekörözöttek vehetik vissza a körüket.

A döntés végül Masi állásába került, emellett pedig a versenyigazgatási struktúrát is átalakította az FIA a 2022-es évre, de – mint kiderült – nem ez lesz az egyetlen szabályváltoztatás, a biztonsági autós periódusokat is felgyorsítanák.

A szabálymódosításban az olvasható, hogy eddig a safety car az azt követő körben jött vissza a bokszba, amikor már az utolsó lekörözött autó is elment mellette, idén viszont már az azt követően körben fog kijönni a biztonsági autó, amikor a lekörözöttek megkapják az üzenetet, hogy visszavehetik a körüket.

Ez vélhetően nem jelent hatalmas változást a verseny teljes képét nézve, azonban alkalomadtán plusz egy versenykört „nyerhetünk” ezzel a szabályváltoztatással, ha sok a lekörözött pilóta.