Michael Andretti hivatalosan is megerősítette az év elején, hogy szeretne belépni a Forma–1-be egy saját istállóval, de összességében sok ellenállásba ütközött a csapatok és részvényesek részéről, miközben az FIA és az F1 sem volt túl lelkes a hír kapcsán.

Most az Alfa Romeo csapatvezetője, Frederic Vasseur is elmondta véleményét a témában. Szerinte a gond nem feltétlenül Andrettiékkel van, hanem inkább azzal, hogy egy új belépő mekkora értéket tud magával hozni a sportba.

„Amikor a 11. csapatról beszéltünk, még három évvel ezelőtt, akkor a Porsche példáját hoztuk fel, és azt mondtuk, hogy képzeljük el, hogy ők akarnak csatlakozni. Kinyitnánk nekik az ajtót?” – nyilatkozta Vasseur a RACER-nek.

„Ebben az esetben pedig azt mondanád, hogy persze, miért is ne, hiszen óriási értéket hozna a paddockba, mert egy új motorgyártóról lenne szó, és ne felejtsük el, hogy akkoriban még nem álltunk ilyen jól.”

„Ezért is kezdtünk arról beszélni, hogy kinyitnánk az ajtót. Nem akarok Andrettiről beszélni, mert ez nem személyes dolog, de hozzáadni egy csapatot, amely ugyanazokat a dolgokat csinálja, mint a többiek; nem hiszem, hogy ennek túl sok értelme lenne manapság.”

„Emellett ez egy középtávú folyamat, és egy csapat két vagy három év múlva tudna belépni, de mi nem tudjuk, mi lesz akkor. Ha két-három éve 11 csapatunk lett volna, akkor néhányuk csődbe ment volna. És amint az egyiknek vége, az beindít egy dominót.”

Vasseur emellett kételkedik abban is, hogy Andrettiék amerikai vonala, amerikai identitása elegendő érv lenne a belépésük engedélyezése mellett. „A végén az F1 és az FIA fog dönteni.”

„Nem vagyok nagy rajongója ennek, mert tudom, mi az álláspontunk, és csak akkor mondanám rá, hogy oké, ha tudunk a projektről, megvannak az információink, és meg vagyunk győződve arról is, hogy extra értéket hoznak a sorozatba.”

„Én viszont nem hiszem, hogy ez az érték az alakulat nemzetiségéből adódhatna. Az egyik legnagyobb piac manapság az F1-ben Hollandia, de még sincs holland csapatunk, hanem helyette holland versenyzőnk van.”

Úgy tűnik tehát, hogy Andretti tervezett projektje továbbra is komoly ellenállásba ütközik, hiszen a jelenlegi csapatok félnek, hogy az F1 értéke és népszerűsége nem fog akkora mértékben növekedni, mintha egy komoly autógyártó jönne, ezzel pedig csak a bevételeik csökkennének.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL