hero image

Az Alfa Romeo szerint ezeken a kulcsterületeken kell fejlődniük az előrelépéshez

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Verstappen: "Világbajnokként muszáj, hogy benne legyek a Netflix-sorozatban"

FORMA-1

Pereznek sem tetszik az FIA "szájkosár"-szabálya

FORMA-1

Szimulátor a magángépen? Verstappen reagált

FORMA-1

Perez ismét reagált a tavalyi csapaton belüli botrányra: "Nincs egó, csapatban gondolkodunk"

Motorsport.hu
2022/12/10 10:59
Miután az idei szezonban a hatodik helyet szerezték meg a konstruktőri bajnokságban, az Alfa Romeo vezető pályamérnöke, Xevi Pujolar elmondta, hogy mely területeken kellene a jövőben felvegyék a versenyt az Alpine-nal és a McLarennel ahhoz, hogy a középmezőny legelejét célozhassák meg.
Ajánlott Ekkor tart autóbemutatót a 10 Forma-1-es csapat!

A 2022-es idény összességében a legjobb volt az istálló számára, mióta az Alfa név visszatért a királykategóriába a Sauber oldalán. Az év elején lényegében csak a C42-es masina volt a súlyhatár alatt, aminek köszönhetően az első futamokon különösen erősek is voltak.

Emellett idénre teljes pilótacserét hajtottak végre, hiszen érkezett Valtteri Bottas a Mercedestől, mellé pedig az újonc Csou Kuan-jü került. Ugyan a csapat azonos pontszámmal zárt az Aston Martinnal, de Bottas Imolában szerzett ötödik helye révén végül ők végeztek előrébb a tabellán, ami sok dollármillió pluszt jelent majd nekik 2023-ban.

Ha pedig figyelembe vesszük, hogy alapvetően mennyire gyenge volt a megbízhatóságuk, akkor akár azt a kérdést is feltehetjük, hogy tartani tudták volna-e a lépést az Alpine-nal és a McLarennel, ha minden klappol náluk?

Pujolar szerint azonban ettől talán még kicsit messze vannak, és muszáj lesz további lépéseket tenniük, ha még feljebb akarnak kerülni a középmezőny sűrűjében. „Ők szerintem még mindig előttünk járnak” – mondta az előbb említett két csapat kapcsán Pujolar.

„Most sikerült elérnünk, hogy az Aston Martin előtt legyünk, de ahhoz, hogy elérjük az Alpine és a McLaren szintjét, tennünk kell még egy lépést, és jövőre pontosan ezen fogunk dolgozni.” Számukra most inkább elsősorban az a lényeg, hogy megszilárdítsák a hatodik helyüket.

„Most be akarjuk betonozni ezt a hatodik pozíciót, és majd onnan haladunk előre. Volt néhány terület, ahol a teljesítményünk erős volt az utolsó pár versenyen. Ugyanakkor vannak még egyéb dolgok, melyekben fejlődnünk kell.”

„Legyen szó például a rajtokról, az első körről vagy sok másik területről, ezeken láthatóak még az eltérések. Muszáj sokkal felkészültebbé válnunk” – tette hozzá a mérnök.