hero image

Az Alpine-é lehet a harmadik leggyorsabb autó, de ennyi pontot nem szórhatnak el

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Óriási pofont kapott a két McLaren a Kínai Nagydíjon

FORMA-1

Videón Verstappen egészen hihetetlen F1-es startja 19 évesen a Kínai Nagydíjról

FORMA-1

Egy több mint szürreális baleset a Kínai Nagydíjról

FORMA-1

Ma 23 éve meglepte a Forma-1-et Michael Schumacher öccse

Motorsport.hu
2022/04/15 17:10
Az Alpine három futamot követően csak ötödik a 2022-es Forma-1-es konstruktőri bajnokságban, hiába tűnik jó autónak az A522. Felmerülhet a kérdés, hogy hol szórta el az értékes pontjait a francia alakulat.

Carlos Sainzhoz hasonlóan a mezőny másik spanyol pilótája, Fernando Alonso is nagyon frusztráltan távozott Ausztráliából: a szombati időmérőn saját értékelése szerint a pole-pozícióért is harcolhatott volna, de a korábbi szektoridejei szerint reálisabb lett volna az első két sorba várni a kétszeres világbajnokot – ami szintén megsüvegelendő teljesítmény lett volna tőle.

A Q3-as mért körén azonban egy kb. 700 forintos műanyag tömítés megadta magát a 11-es kanyar előtt az Alpine hidraulikus rendszerében, ami a kieséséhez vezetett.

Alonso másnap egy alternatív stratégiával próbálkozott, azonban a saját és a versenytársai meglepetésére az utolsó etapján nem tudott visszazárkózni a pontszerző helyekre – az 5. helyen végző Lando Norris az F1TV-nek elismerte, hogy még ő is úgy számolt, hogy a futam végén Alonsóval kell majd versenyeznie.

Az Auto Motor und Sport elemzése szerint az ausztrál futam is rávilágított az Alpine egyik gyengeségére: hiába tudják hasonlóan mélyre leengedni az autójukat, mint a Ferrari, és hiába bizonyult könnyen vezethető konstrukciónak az A522, az valósággal zabálja a gumikat, ami különösen nagy problémát jelent egy olyan utcai pályán, ahol Alex Albon 57 kört teljesített a C2-es keverékű kemény gumikon.

Az is egyértelmű már Otmar Szafnauer csapatfőnök elmondása szerint, hogy Alonsóval be kell majd vállalniuk egy motorcserés büntetést. Alonso dzsiddai kiesését a vízpumpa elromlása okozta, a motor pedig javíthatatlan sérüléseket szenvedett.

Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója a szezon előtt leszögezte, hogy a vadiúj 2022-es erőforrások fejlesztésénél a hangsúlyt a teljesítményre, nem pedig a megbízhatóságra helyezték, de akkor ő sem arra gondolt, hogy műanyag tömítések miatt bukhatnak el pontokat, így jobb munkát vár a csapatától.

„A pálya karakterisztikáitól függetlenül jól működik az autónk, a riválisaink formája jobban hullámzik” – idézi Rossit az AMuS. „Eddig az összes versenyen pontot szerezhettünk volna, mindkét pilótánkkal. Fernando azonban már így is rengeteg pontot veszített, javulnia kell a megbízhatóságunknak.”