A Forma–1 technológiai vezetője, Pat Symonds elmondta, hogy „pár apró trükk” tette lehetővé a hűtés terén, hogy a Mercedes a jelenleg alkalmazott drámai utat kövesse a W13-as aerodinamikai csomagjával.

Symonds szerint az űrtechnológiában is használt megoldások segítették a csillagosokat, hogy elképesztően effektív módon tudják becsomagolni a hűtési rendszerüket, ami pedig lehetővé tette számukra a keskeny oldalszekrények megalkotását, melyet a bahreini teszt első napján mutattak meg.

Symonds, aki a fő megalkotója volt a 2022-es szabályoknak, beismerte, hogy még ő sem számított ennyire drámai értelmezésre egyik csapattól sem. „Ez egy igazán új megközelítés” – mondta az F1 TV interjújában Ted Kravitznek.

„Most láttam én is először, mert nemrég érkeztem csak meg. Láttam már pár képet tegnap, és úgy gondolom, nagyon érdekes. Szeretek látni ilyen újszerű értelmezéseket. Meg kell mondanom, hogy nem számítottam erre. Az is lenyűgöz, ahogyan sikerült nekik megoldaniuk a hűtést.”

„A riválisok pedig biztosan ismét megnézték a szabálykönyvet, és azon gondolkoznak, hogy mit csinált a Mercedes.” A szakember azt is elismerte, hogy amikor a mérnöki csapatával megalkották a 2022-es szabályokat és megépítették az életnagyságú alapmodellt, akkor ők nagyobb méretű hűtőnyílásokra számítottak.

„Azt hiszem, ez egy kicsivel radikálisabb, mint amire mi gondoltunk. Amikor a szabályok aerodinamikai részén dolgoztunk, természetesen sok mindent megnéztünk, nemcsak a leszorítóerő termelését, de a fékek hűtését és a gumik melegedését is. A motorok hűtése pedig külön figyelmet kapott.”

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL