Úgy tűnik, a Volkswagen-csoport másképp lép be a Forma-1-be, mint ahogyan azt először gondolták. Míg először egy pénzügyileg vonzó modellről volt szó, úgy tűnik, az Audi most már nem csak marketing szempontból szeretne belépni.

Bár a korábban vártnál hosszabb ideig tart, szinte biztosnak tűnik, hogy 2026-tól a Volkswagen az Audi és a Porsche révén képviselteti magát a Forma-1-ben. Az igazgatótanácsi megbeszélésen még nem született végleges döntés. Az új motorok 2026-tól biztosak, de a Volkswagen még várni akar a részletekre, hogy valóban megköthesse az üzletet.

Ez a kiváró magatartás némi bosszúságot okoz a paddockban. A The Race szerint az emberek kíváncsiak, hogy mire készül a Volkswagen, és úgy tűnik, hogy ezek a tervek belsőleg is megváltoztak. Az eredeti terv nagyon előnyös volt a Volkswagen számára. A Porsche a Red Bull-lal társulna és beszállna a motorfejlesztésbe, az Audi egy másik csapathoz csatlakozna a Red Bull és a Porsche motorjával, így költséget spórolnának.

Úgy tűnik azonban, hogy belsőleg némi vita zajlik, mivel a The Race értesülései szerint az Audinak most más tervei vannak. A márka szeretne több lenni egy marketinghúzásnál, és maga akarja átvenni az irányítást egy csapat felett. Egy saját istálló felállítása túl sok pénzbe és időbe kerül, de egy csapat átvétele az egyik lehetőség.

Az Audi már több csapattal is kapcsolatba került, de még vannak akadályok, amelyeket le kell küzdeni. Az Audi ugyanis nagy befolyást akar a csapaton belül, és nagy részesedést akar kapni. A McLarent is kapcsolatba hozták az Audival, de az információk szerint nem akarnának akkora beleszólást adni az Audinak. A Williams is hasonlóan áll az új tulajdonosokhoz.

A Sauber, amely jelenleg Alfa Romeo néven versenyez, tűnik a legkomolyabb jelöltnek az Audi projektjére. A Sauber már korábban is átadta a csapatot egy német gyártónak, amikor a BMW szárnyai alatt egy ideig nagyon sikeres volt az F1-ben.

Az Audi saját motorok építését tervezi, és ehhez átvette a Porsche projektjét. A Porsche azt fontolgatta, hogy 2018-ban beszáll az F1-be, és már előtte is dolgozott egy motoron. Ezt a projektet azonban félretették. Ezt most újra felvette az Audi, és még a Le Mans-i 24 órás versenyre való visszatérést is elhalaszthatják, hogy több pénzt szabadítsanak fel erre a célra.

Egyelőre azonban nincs hivatalos bejelentés, a Volkswagen csendben van, a Porsche pedig még nem kötött hivatalos megállapodást a Red Bull Racinggel. A német autógyártó az új motorok részleteire vár, de kérdés, hogy meddig tudnak várni?

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL