Miután 2021-ben debütált, a módosított formátum, amely a kvalifikációt péntekre helyezi át, és szombaton egy 100 kilométeres futamot iktat be, 2022-re is megmaradt, ismét három helyszínen. Az F1 és a csapatok támogatták azt a javaslatot, hogy a 2023-as szezontól kezdve ezt a számot duplázzák meg, de az FIA még nem adott zöld utat.
A későbbi felvetésre, miszerint a kérdés az irányító testület „kapzsiságán" múlik, Ben Szulajem határozottan visszautasította a feltételezést.
„Nem kértem több pénzt, de ha kértem volna, akkor azt a megfelelő módon akartam volna felhasználni - a sportág megfelelő szabályozásába való befektetésre" - mondta Ben Szulajem a Daily Mailnek, melyet a RacingNews365.com idézett.
„Azt mondjuk, hogy a Forma-1 a csúcs, és ez így is van, így nekünk az FIA-nál szükségünk van a forrásokra, hogy egy milliárd dolláros sportág technikai és pénzügyi oldalát úgy szabályozzuk, hogy ezt tiszteletben tartsuk. Szükségünk van arra a képességre, hogy ezeket a normákat be tudjuk tartani."
„Támogatom a versenyeket, ha ez a helyes dolog. Nem azt mondom, hogy ez a rossz dolog. Azt mondom, hogy van idő a döntésre. Ez 2023-ra szól, nem erre a szezonra. A mi házunk nem ég. Nálunk van, amit demokráciának hívnak: A Forma-1 szavaz, a csapatok szavaznak, én szavazok” – nyilatkozta.
„Konkrétan a sprinteket illetően meg kell néznem, hogy a helyszínen lévő csapatom képes-e elviselni azt a plusz terhelést, amivel a versenyek járnának. Meg kell vizsgálnunk mindezt, és ésszerű döntést kell hoznunk. Hadd végezzük a saját működésünket. Meg fogjuk oldani a problémát" - mondta.