A versenynaptár bővülése egyre nagyobb kihívás elé állítja az F1-et, akik a sport korszakának különböző időszakaiban kötött szerződéseik miatt nem tudják logikusan sorba állítani a versenyeket. Egy fenntarthatóbb és jobban kialakított versenynaptár pedig már a Forma-1-es pilóták kívánságlistáján is ott van.

A 2023-as Forma-1-es versenynaptár kialakításában nagyítóval kell keresni a logikát, ha figyelembe vesszük azt, hogy a száguldó cirkusz azzal tudná a legjobban lecsökkenteni a karbonlábnyomát, ha minél kisebb távolságokat tenne meg a több ezer főre rugó paddock.

Baku és Miami egy duplahétvége, az osztrák és a magyar futam közé berakták Silverstone-t, Spát leválasztották Zandvoortról és Monzáról, arról nem is beszélve, hogy Kanada még mindig önálló versenykét szerepel a versenynaptárban a nyár közepén.

Az F1-es versenynaptár átalakítását már a háttérben megkezdte az F1, a nyár végére kiderül, hogy mekkora sikerrel. Az egyik elképzelés az, hogy az ázsiai futamok tavaszra helyezésével kerülnék el azt, hogy Ausztrália magányos legyen az versenynaptárban, a Mercedes pilótája, George Russell is ezt a változatot preferálná.

„Szerintem az előttünk álló években javulni fog a versenynaptár, mert jelenleg a szurkolók szempontjából sincs benne logika. Nincs túl sok értelme a Közel-Keletről Amerikába utazni, majd vissza Európába” – idézi Russell a speedcafe. „Ausztráliának pedig legalább valamelyik közel-keleti futammal kéne párosítani.”

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL