Az FIA nemrég közzétette, hogy milyen előzetes célokat tűztek ki a Forma–1 2026-os szabálymódosításai kapcsán az autókra vonatkozóan. Ezek a változások természetesen az újgenerációs erőforrásokkal együtt debütálnának majd.

A hajtóegységek terén már tavaly felvázolták az alapvető célokat, a középpontban pedig a fenntarthatóság fog állni, miközben több nem kívánatos elemet is ki akarnak iktatni. A motorok mellett viszont magukat az autókat sem hagyják változatlanul, és elsősorban az idei új aerodinamikai szabályokra szeretnének építeni a jövőben.

Az F1 Bizottság legutóbbi ülésén az FIA lefektetett „kulcsfontosságú célokat a teljesítményparaméterek, a fenntarthatóság és a pénzügyi szabályok” terén, a visszajelzések pedig pozitívnak bizonyultak.

Összességében hat pontban fogalmazták meg, hogy mit szeretnének elérni a 2026-os autókkal:

1. Jelentősen csökkentett légellenállás, hogy javítani lehessen a fenntarthatóságon és a hatékonyságon, ezzel igazodva az erőforrások karakterisztikájához.

2. Fenntartani és javítani a legutóbb tanultakon a szoros versenyzés és az autók jobb követhetősége terén.

3. Csökkenteni kell az autók méretét.

4. Csökkenteni kell vagy meg kell tartani az autók tömegét.

5. Fenntarthatóság: folytatni az utat a stratégiailag kiválasztott komponensek egységesítése és egyszerűsítése terén a költségcsökkentés jegyében. Növelni kell a fenntartható anyagok vagy technológiák használatát, miközben az újrahasznosításra is nagyobb hangsúlyt kell fektetni.

6. Folyamatos innováció az autók biztonsága terén, miközben el kell indulni az aktív és egymáshoz kapcsolódó biztonsági rendszerek irányába.

Ezek lennének tehát az alapvető célkitűzések az F1 következő szabályciklusára, és úgy tűnik, az FIA valóban igyekszik hallgatni a panaszokra, miközben a sorozat zöldebbé tétele továbbra is kiemelt fontossággal bír.

Az új motorokra vonatkozó regulák mellett ezek is segíthetnek abban, hogy a jövőben új gyártók léphessenek be a királykategóriába akár a Porschén és az Audin felül, kiknek a szerepvállalása már szinte biztos, de továbbra sem hivatalos.

Emellett a rövidebb távú célok között szerepel a sprintfutamok számának növelése. Az F1 jövőre már hat ilyen viadalt tartana, és jelenleg az FIA térfelén pattog a labda, hogy rábólintanak-e erre a csapatok által is támogatott módosításra.

Végül, de nem utolsósorban pedig a költségvetési limitet is megnövelhetik valamelyest, mivel az utóbbi időben tapasztalt komoly méretű infláció már jelentősen befolyásolhatja a csapatokat, főleg a megnövekedett szállítási költségek miatt.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL