Az F1 számára prioritásává vált, hogy egy futamot rendezzen Afrikában, ahol az 1993-as utolsó kyalami futam óta nem járt a száguldó cirkusz.

Amióta a Liberty Media 2017-ben átvette a bajnokság irányítását, klasszikus és új versenyek keveréke kapott állandó szerződést. A zandvoorti és az imolai nagydíjak visszatértek, miközben két jól fizető közel-keleti futamot rendeztek Katarban és Szaúd-Arábiában, valamint amerikai futamokat is rendeznek Miamiban és Las Vegasban.

A következő feladat valószínűleg a kyalami futam visszahozása lesz, bár legkorábban csak 2024-ben. Kyalamit az FIA Grade 1-es státuszúvá kell fejleszteni ahhoz, hogy biztosítsák a feltételeket. Bár Kyalami az F1 elvesztése után más nemzetközi bajnokságoknak is otthont adott, a pálya minősége romlott.

A Porsche South Africa vezérigazgatója, Toby Venter 2014-ben vásárolta meg a pályát, azóta áttervezték, beleértve egy meghosszabbított rajt-cél egyenest, bár megtartották az eredeti elrendezés egy részét is.

Kyalamit először az FIA Grade 2 szabvány szerint alakították át, mert nem az F1 volt a végcél, bár a pálya főnökei nyitottak voltak az ötletre. A Grade 1-es minősítés megszerzéséhez a bukótereket ki kell bővíteni és TecPro-fallal kell körbevenni a pályát.

Az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali az elmúlt hónapokban többször is kijelentette, hogy szeretne egy nagydíjat az afrikai kontinensen.

„Amerika és Kína mellett, úgy gondolom, van lehetőség arra, hogy hamarosan Afrikában is legyen futam. Nagy az érdeklődés ott. Az biztos, hogy ez egy másik terület, ami eddig hiányzott a naptárunk kínálatából" - mondta Domenicali márciusban a Sky Sports F1-nek.

Már 2023-ban felmerült egy második kínai futam, amely csatlakozna a már meglévő sanghaji versenyhez. Azonban még az is nehéznek bizonyul, hogy Sanghaj újra bekerüljön a naptárba, mivel az országot még mindig a COVID-19 járvány sújtja.

Részben ezért is tűnik valószínűbbnek, hogy a következő nagyszabású F1-es bejelentés a kyalami megállapodás lesz.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL