Tovább növelik a Forma–1-es pályák biztonságát, mindezt úgy, hogy a nézők is jól járnak.

Könnyen lehet, hogy a következő években új kerítéseket láthatunk majd a Forma–1-es pályák körül. Az FIA ugyanis egy új falkialakítással egészítette ki a Grade 1-es pályák falainak megengedett változatait. Egy Forma–1-es pályának rendelkeznie kell ezzel az engedéllyel ahhoz, hogy nagydíjat rendezhessen.

A legújabb falat a svájci Geobrugg cég tervezte. Állításuk szerint „a legmodernebb technológiát használva, hogy biztosítsa a biztonságot, miközben a nézők jobban láthatják az összes akciót" - írja a Motorsport Week. A jelenlegi kerítés acéloszlopokkal rendelkezik, amelyeknek négy méterenként kell lefogniuk a kerítést. A svájci cég azonban olyan konstrukciót hozott létre, amely lehetővé teszi, hogy ez a távolság hat méterre növelhető legyen, miközben ugyanaz a biztonság megmarad.

A kialakítás többi része nagyjából ugyanaz marad, mint a régi, csak jóval kevesebb acéloszlopra van szükség a szerkezet felállításához. Az elvégzett tesztek során egy 780 kilogrammos lövedék 60 kilométer/órás sebességgel repült a kerítésbe, és egy autóval is végeztek vizsgálatokat, amely 150 kilométer/órás sebességgel frontálisan a kerítésbe csapódott

Az egyik legfontosabb következtetés az volt, hogy ez nagyban növeli a pályán lévők biztonságát, mivel sokkal kisebb az esélye annak, hogy egy acéloszloppal érintkezzenek, így a becsapódás is valószínűleg kevésbé lesz erős. Még eltart egy darabig, amíg a pályák átállnak az új kerítésre, de az biztos, hogy a következő években újra találkozhatunk velük.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL