Az már a második szabadedzés után hivatalossá vált, hogy Charles Leclerc minimum tíz rajthellyel hátrébbról fog indulni, a Ferrari azonban később azt is megerősítette, hogy végül az egész erőforrást cserélték a monacóinál, ezzel a mezőny végére száműzve őt.

A Kanadai Nagydíj időmérője nemsokára kezdetét veszi, de azt már most tudni lehet, hogy a rajtrács utolsó sorában vasárnap Juki Cunoda és Leclerc fog állni, miután mindkettejüknél teljes motorcserét hajtottak végre.

A Ferrari először csak a központi elektronikából adott újat pilótájának, de aztán kiértékelték a helyzetet, és végül úgy látták legjobbnak, ha már most meglépik a komolyabb büntetést. Ennek fényében Leclerc új belső égésű motort, MGU-H-t, MGU-K-t és turbót is kapott.

Ez azt is jelenti, hogy az ő esetében valószínűleg már csak a versenytempóra fognak fókuszálni, és ennek a jele volt az is, hogy a harmadik szabadedzésen, melyet esős körülmények között rendeztek, Leclerc egyetlen mért kört sem teljesített.

Mondanunk sem kell, hogy ettől függetlenül ez egy komoly érvágás számára a bajnoki csatában, ahol már amúgy is 34 pontos hátrányban van Max Verstappenhez képest, és normál körülmények között ez vélhetően most Kanadában még tovább fog növekedni a büntetéseinek köszönhetően.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL