A Volkswagen-csoport hamarosan ténylegesen beléphet a Forma-1-be, ebben pedig nagy szerepet játszik az, hogy a motorfejlesztés költségei nagyot eshetnek a 2026-os motorformula keretein belül.

A Volkswagen-csoport már közel egy éve flörtöl a Forma-1-es belépéssel, a német cégóriás két márkája, az Audi és a Porsche pedig sajtóértesülések szerint már decemberben elkötelezte magát a projekt megvalósítása mellett, azonban erre áldását kell adnia a VW igazgatóságának.

A Reuters értesülései szerint Oroszország inváziója miatt tolódik a bejelentés a Porsche és az Audi Forma-1-es projektjével kapcsolatban, amelybe beletartozik majd az is, hogy az Audi hivatalos ajánlatot fog tenni a McLaren megvásárlására.

A FormulaPassion cikke szerint a legjobban az győzte meg a VW-csoportot egy F1-es projekttel kapcsolatban, hogy a sport végre elhatározta magát a hőenergiavisszanyerő rendszer, az MGU-H betiltása mellett, amellyel közel 50%-kal csökkenhet egy motorgyártói projekt összköltsége a jelenlegi viszonyokhoz képest.

Arról korábban az AMuS számolt be, hogy az MGU-H kivezetésén felül költségsapkát fognak bevezetni a motorfejlesztésekre is, ennek összegében azonban még nem tudtak megegyezni a felek.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL