Papíron jónak tűnik a Williams FW45 és a Gulf Oillal aláírt szponzori megállapodást, de ha a felszínt kicsit megkapargatjuk, látszanak bajok.

A Williams idei festését követően úgy tűnhet, minden rendben, miután a Grove-i csapatnak egy nagy nevű szponzort sikerült a fedélzetre hívni a Gulf International személyében, akiknek a logója ott lesz az év során Alexander Albon és Logan Sargeant által vezetett autón.

A csapat tulajdonosának, a Dorilton Capitalnak az elnöke azt mondta, el akarta hozni a szponzort a McLarentől, hogy megmutassák, még mindig van bennük erő komoly kereskedelmi megállapodások megkötésére.

A RacingNews365.com azonban saját forrásaira hivatkozva azt írja, hogy az olajipari vállalat mindössze négymillió dollárral támogatja a csapatot és a McLaren nem nagyon marasztalta őket, és ez külön furcsa, mivel a Petronas, vagy a Mobil 1, tehát a hasonló iparágban mozgó cégek akár tízszer ennyit is adnak azért, hogy a logójuk egy Forma-1-es autón szerepeljen.

Emellett a lap arra is rámutat, hogy a csapat csak egy szponzort tudott magához vonzani, miközben több nagyobb elment, ami egy olyan csapat képét festi, aminek mindent meg kell tennie, hogy a műszaki részleg mellett a kereskedelmit is rendbe hozza, és ez lehet az új csapatfőnök, James Vowles dolga.

A csapat 2021-es könyvelésében mindössze 16 millió fontnyi bevételt jelentett be a szponzoroktól – az összbevétel 96 millió volt – és ezek nagy része is a Nicholas Latifi apjához köthető cégek voltak, például a Sofina, amivel gyakorlatilag a helyéért fizetett a Forma-1-ben, de volt még pár kisebb név is, akik azonban messze nem fizettek annyit, mint egy Ineos vagy egy Oracle.

Ezért hozták be 2022-re a Bang and Olufsent és a Duracellt, akik komoly felületet kaptak az FW44-en, az autó oldaldoboza az amerikai versenyeken még egy elem festését is megkapta, de a két cég közül már csak a Duracell maradt, miután látszólag a bemutató napján a dán hangtechnikai cég úgy döntött, egy év elég volt nekik a csapat támogatásából.

Az olajcég mellett a Stephens volt a másik nagyobb cég, mely csatlakozott a Williamshez, de ők Sargeanthez köthetőek, tehát nem a csapat teljesítménye győzte meg őket, inkább az, hogy hajlandóak voltak elég pénzért ülést adni a pilótának, rajtuk kívül csak kisebb cégek akadnak, mint a Bremont vagy az Umbro.

A Gulfnak hosszú történelme van a motorsporton belül és a Williamsszel kötött üzlet jó PR-fogás lehet, de egyelőre nem úgy néz ki, hogy ez lesz az a megállapodás, ami segít a csapatnak felérni a költségvetési plafonig.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL