hero image

Beigazolódtak a Williams aerodinamikai aggodalmai

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Videón a Sainz-Alonso ütközés, ami Alonso futamába került

FORMA-1

Egészen közelről Leclerc csattanása a Ferrarival a Kínai Nagydíjról

FORMA-1

Vettel első győzelme a Red Bullal a hatalmas kínai káoszban

FORMA-1

Belsőkamerás videón Lando Norris szenzációs esős köre a Kínai Nagydíjról

Motorsport.hu
2022/06/05 15:57
A Williams istállója szerint az utóbbi két versenyhétvégén látott teljesítményük remekül illusztrálta, hogy az FW44-es milyen aerodinamikai hiányosságokkal rendelkezik.
Ajánlott Videón a Sainz-Alonso ütközés, ami Alonso futamába került

A grove-i alakulat 2022-ben ismét a mezőny legvégén találta magát, bár lemaradásuk nem nevezhető óriásinak, de így is komoly történésekre van szükség ahhoz, hogy pontokat tudjanak szerezni. Alex Albonnak viszont ez már kétszer is sikerült.

Spanyolországban és Monacóban ugyanakkor nem tudták gyarapítani bajnoki egységeik számát, pedig a két nagydíj eléggé eltérő képet festett róluk. A Williamsnél úgy érzik, hogy a városi pályán egyértelműen jobb formát mutattak, mint előtte egy héttel, amikor ők voltak a mezőny leggyengébb csapata.

The Race megkérdezte vezető teljesítménymérnöküket, Dave Robsont az autó teljesítményéről. „Elég nehezen tudnánk elrejteni azt, amit Monacóban és Spanyolországban láttunk, hiszen ezek vélhetően a leszorítóerő-érzékenység szempontjából a skála két teljesen ellentétes végén vannak.”

„Monacóban egészen jól viselkedett az autónk. A gumik még mindig tudnak fejtörést okozni, de ez a legtöbbeknél így van, és nyilván minden extra egységnyi leszorítóerő segít ezen a területen. Ezt leszámítva rendben volt. Spanyolország viszont megerősítette, amit már eddig is sejtettünk.”

A pozitív számukra az, hogy tudják, miként javíthatnak, amikor viszont megérkeznek majd a fejlesztések, azokat újra alaposan ki kell értékelniük. „Elég sok minden van a szélcsatornában, ami jónak tűnik. A nagy kérdés csak az, főleg a költségsapka miatt, hogy mikor döntesz az alkatrészek tényleges bevetése mellett, vagy inkább kivársz még valami új felfedezésre.”

„Vannak olyanok irányok, melyekkel mindenképpen gyorsabbá lehetne tenni az autónkat, de még mindig azon agyalunk, hogy mikor kezdjük meg a tényleges gyártást. A következő két futamon kisebb leszorítóerős csomagra lesz szükség.”

„Nem hiszem, hogy lesznek nagyobb fejlesztések most, de utána csak azon múlik, hogy mikor kötelezzük el magunkat” – magyarázta a terveik kapcsán Dave Robson.