A Red Bull egyértelmű üldözője idén eddig a Ferrari, amely csapat Bahreinben Sainz, Szaúd-Arábiában Leclerc révén állhatott dobogóra, az ausztráliai kettős győzelmüket pedig egy Japánban elért harmadik és negyedik hely követte.
A Japán Nagydíjon elért eredmény és tempó pedig azért is lehet kifejezetten biztató a Scuderia számára, mert az olasz Formu1a.uno számításai szerint versenykörülmények között körönként átlagosan 1,7 másodperccel voltak gyorsabbak, mint tavaly.
És mivel a Red Bull „csak” 1,1 másodpercet tudott javulni 2023-ról 2024-re, így a Ferrari lemaradása közel 1 másodpercről 3,5 tizedesre csökkent, és megelőzték a tavaly Szuzukában második erőnek számító McLarent.
Az olasz portál hozzáteszi, hogy a tavalyi Ferrari Achilles-sarkának számító középgyors kanyarok idén már a kocsi erősségei közé tartoznak, ahogy a gumikezelésük is jelentősen javult – ezeknek a tényezőknek is köszönhető a 6 tizedes javulás a Red Bullhoz képest 6 hónap alatt.
A Formu1a.uno azt is összegyűjtötte, hogy Bahreinben körönként 4, Szaúd-Arábiában pedig 5 tizedet faragott a Red Bullhoz képest 2023-mal összehasonlítva, vagyis egyértelműen zárul az olló a Milton Keynes-i és a maranellói istálló között.